test na thc
Eduard
Dobrý den, jsem příležitostný kuřák marihuany, asi jeden rok a to 2x až 3x měsíčně. Jednoho jointa máme vždy ve dvou nebo ve třech, takže nemám ani celého. Zakoupil jsem si na zkoušku test na drogy iScreen? IV s detekční hranicí thc 12 ng/ml. Ještě jsem to nezkusil, ale v návodu k použití uvádí, že thc je detekovatelné do 14 hod. V předchozích odpovědích jsem vyčetl, že policejní testery detekují thc ze slin i po 14 dnech. Je mi 43 let, vážím 90 kg a mám takové chlapské tukové bříško. Zajímá mne, jestli s moji frekvencí kouření budu mít vždy pozitivní kontrolu na thc ze slin (aktivní nebo neaktivní thc), jak postupuje policie v případě, když odběr krve ukáže na přítomnost thc, ale neaktivního a za jak dlouho bych byl úplně čistý (i na neaktivní thc). Je tester iScreen? IV spolehlivý? Děkuji moc za odpověď. Eda

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
v podstatě platí to, co jste se dočetl na drogové poradně a tedy že marihuanu je možné detekovat ze slin u nárazového užití přibližně do 10-14 dní. Tento údaj berte ale jenom jako orientační. K těm 14tim hodinám mě napadá, zda to neznamená, že tento test je schopen zachytit THC 14 hodin po užití a pak následně dalších 14 dní.
Pro Vás to znamená, že je dost pravděpodobné, že u policejní kontroly Vám vyjdou testy pozitivní. Rychlotesty, které používá policie nedokážou rozlišovat aktivní THC od toho zbytkového, které nemá vliv na řízení.
Po policejní kontrole, která vyjde pozitivní na THC by mělo následovat laboratorní vyšetření krve, při kterém se už dá prokázat, zda máte v těle aktivní THC nebo ne. Po odebraní krve je potřeba počkat na výsledky testů z laboratoře. Do této doby budete mít zabavený řidičský průkaz. Pokud Vám testy dopadnou negativně na aktivní metabolity THC, tak Vám řidičák vrátí a Vás nebude čekat žádná ztráta bodů ani jiná sankce. Pokud laboratorní vyšetření prokáže, že jste řídil pod vlivem marihuany, tak s největší pravděpodobností přijdete o řidičský průkaz. Váš čin bude posuzován jako řízení pod vlivem návykové látky.
Zatím se mějte době a pokud byste se potřeboval na něco doptat, tak znovu napište.
Miroslav Giljan