Poradte mi
Kost.J.Lo
Ahoj chci se zeptat,nedavno sem prisel ke známému na pokec a mel zrovna navstevu,zenu okolo 29let,(znamy to šňupe a ta zena si to picha)ktera je nemocna žloutenkou typu C,je mozne ze sem se mohl infikovat? Protože ja si nechal udelat do ucha (cca před 4ma dny) roztahovak,rana je nezahojena,a dotkl sem se tech věci kterých se dotkla i ta zena,napr.sklenice,klika.a ja si pak hral stim roztahovakem, je mozne ze sem se mohl nakazit??
Snad chápete to co sem napsal :D Odepiste mi prosim je to pro me velmi dulezite :)dekuji

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
přenos viru žloutenky tipu C je možný hlavně krevní cestou. V podstatě to znamená, že byste si musel do svého krevního oběhu vpravit krev zmiňované ženy. Co se dle Vašeho popisu nejeví jako reální varianta. U uživatelů drog je hlavním cestou přenosu této nemoci sdílení injekčních stříkaček a dalších pomůcek k aplikaci. Pokud byste si chtěl o žloutenkách víc načíst, tak celkem fajn jsou tyhle stránky : http://www.virova-hepatitida.cz/.
V případě, že máte ještě nezhojený roztahovák, tak bych riziko viděl spíše v zavedení nečistot do rány, co Vám může způsobit různé infekce.
Zatím se mějte dobře a kdybyste se potřeboval na něco doptat, tak znovu napište.
Miroslav Giljan