Jenda
Promiňte . přátel pri mne zomrel najskor velke oči potom som ho kourila lahol si mi potom na plece následně krc hrozny v tvari umele dychanie zachranka a smrt bolo to tym kouřením vecer si dal drogu pervitin a na druhy den okolo 9 sa to stalo. Som z toho důvodu uplne bez zivota nevladzem a nikto go nechápe dal umele

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Vážím si důvěry, se kterou se obracíte na naši poradnu. Omlouvám se za opožděnou odpověď na Vaše dotazy. Chápu tíživou situaci ve které jste se ocitla, rozumím Vašim výčitkám. Nerad bych hodnotil Váš podíl na smutné události. Přesto: Za smrt přítele nemůžete. Píšete, že byl vážně nemocný, o rizikách souvisejících s užíváním pervitinu a jeho chorobou za dlouhá léta na droze jistě věděl. Utápět se ve výčitkách Vám určitě nepomůže, naopak. Ani příteli to život nevrátí. Vím, že si v takové situaci nelze jednoduše poručit. Čas je sice vlídný lékař, ale odpuštění a smíření se je proces, který může být velmi dlouhý, což sebou může přinášet útrapy a komplikace. Proto Vám doporučuji jako první krok vyhledat odbornou pomoc, například navštívit psychologa a využít psychoterapeutickou pomoc. Po bližším seznámení se situací při osobním pohovoru Vám odborník navrhne kroky, které můžete pro svůj klid v duši podniknout, případně se s Vámi dohodne na dalším postupu, spolupráci a formě péče. Pokud jste věřící, mohlo by Vám také pomoci pohovořit s duchovním a vykonat zpověď.
Z Vašeho dotazu není jasné, jestli jste sama uživatelkou drog. Pokud ano, můžete začít návštěvou některého kontaktního centra ve Vašem dosahu, nebo jiného zařízení, poskytujícího služby v rámci drogové problematiky, kde Vám pomohou, případně Vás nasměrují.kde Vám pomohou, případně Vás nasměrují.
Kontakty na zařízení a služby na Slovensku můžete najít na stránkách:
Drogový informačný portálhttp://www.infodrogy.sk/
Rád bych Vás povzbudil. Dlouho nečekejte a nechte si pomoci. Budeme rádi, když napíšete, jak se Vaše situace vyvíjí, a jestli Vám byla naše odpověď užitečá, kdykoli se na nás obraťte.
Přeji Vám, ať je co nejdříve lépe.
Vše dobré,
Amrit Sen.