Suboxon
Marek
Zdravim, mam dotaz ohledne uzivani suboxonu injekcne do ramene, do svalu. Delam to asi 3 mesice ale cucani jakoby uz nebylo totez. Ani sniff. Navic potrebuje pod jazyk mnohem vetsi davky nez IM. Jaka jsou rizika? Nikdy, za 6 let co beru jsem injekci ani nevidel ale nejake obcesivni myslenky me primely to zkusit. A plac. Boucham. Je to vetsi a rychlejsi pecka:( co delat? ..sub. Mam na predpis. Dekuji

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
užívání drog injekčně patří mezi nejvíce rizikové způsoby, jakými je možné drogy do těla vpravit. V podstatě je to ve většině případů ta nejhorší varianta. Při injekčním užívání do žíly, nebo i do svalu se vystavujete vysokému riziku vzniku abscesů, flegmón, propuknutí žloutenek, nebo i jiných krví přenosných nemocí. Riziko se znásobuje, pokud budete s někým sdílet injekční náčiní a nedodržovat pravidla pro bezpečnější braní. Suboxon jako takový je tableta, která je určená na sublinguální aplikaci. Pokud se užívá tímto způsobem, tak je k tělu uživatele šetrná. Tableta Suboxonu obsahuje velké množství pojiv a dalších přídavných látek, které nepatří ani do svalu ani do žíly, hlavně proto, že člověk je nezvládne v žilním systému rozložit. Proto, když už ho někdo užívá tablety injekčně, tak se doporučuje alespoň co nejvíc filtrovat dávku, aby se při aplikaci do těla vpravilo co nejvíc účinné látky a co nejméně látek přídavných, které se nedokážou rozpustit v krevním oběhu. Z terénního programu a kontaktního centra znám spoustu klientů, kterým se nefiltrování Subutexu nebo Suboxonu nevyplatilo. Kromě již zmíněných rizik, se při dlouhodobé aplikaci tablet do žíly postupně zanáší žilní systém nečistotami a může docházet jeho ucpávání. Někteří naši klienti už díky Subutexu/Suboxonu přišli o končetinu, oko apod. Podobné rizika platí i při aplikaci do svalu.
Chápu Vás, že chcete mít z užívání Suboxonu benefit v podobě rychlejšího nástupu a celkově jiného stavu po užití oproti jiným způsobům užívání. Vybral jste si ale variantu, která s sebou nese nejdrtivější dopady na organizmus, kterým se dřív nebo později nevyhnete. Zkuste ještě promyslet, zda by nestálo za to vrátit se k standardní aplikaci.
Zatím se mějte dobře.
Miroslav Giljan