pervitin
manisko
Dobry den prajem. chcel by som sa spytat ci po dlhodobejsom uzovani pervitinu cca 3 roky a naslednom skonceni s touto drogou je nejaka sanca ze aa mozok dpstane do spraych kolaji ? tym chcem povedat ze poznam na sebe zmenu co sa tyka spomienok a aj logickeho myslenia. je sanca ze sa to dostane do normalu ?

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý deň,
väčšina užívateľov pervitínu sa po jeho vysadení dostane do „normálu." Niekedy sa síce stáva, že užívanie stimulačných drog spôsobí organické a nevratné poškodenie organizmu, ktoré ovplyvňuje napríklad mozgové funkcie. S takýmito prípadmi sa ale nestretávame až tak často, a väčšinou sa jedná o pravidelných a dlhodobých užívateľov stimulancií, ktorý ich užívali napr. v rozsahu desaťročí. Každopádne užívanie drog človeka určite poznačí. Z psychickej oblasti po vysadení drog sú u našich klientov časté napríklad pocity smútku až depresie, pocity menejcennosti, vlastnej neschopnosti, znížené sebavedomie a pod. Týmto Vás ale určite nechcem odradzovať od myšlienky prestať s drogami. V prípade, že by sa Vám to podarilo, tak máte veľkú šancu viesť normálny a plnohodnotný život. V podstate platí, že čím kratšie človek drogy užíva, tým menšie sú jeho poškodenia v sociálnej, zdravotnej i psychickej oblasti.
Nad variantom života bez drog len uvažujete alebo ste už aj podnikol nejaké kroky k jeho realizácii? Nepíšete, či by ste chcel skúsiť prestať sám, alebo by ste bol ochotný využiť aj nejaké odborné služby. Ak budete mať chuť, tak budem rád, keď znovu napíšete viac o Vašej súčasnej situácii.
Zatiaľ sa majte dobre!
Miroslav Giljan