xtc
alien
Experimentuji s extází - vezmu si jí tak jednou až dvakrát do měsíce. Sice nesnášim after days, ale i to se nějak zvládne. Na extázi se mi líbí to, že koule moc nedávaj. V porovnání s deklama a pérem. Láká mě kokain, ale to nejsem sama. No. Když jsem si naposled vzala kouli, při nájezdu jsem se dostkrát pozvracela, čím to mohlo bejt způsobený? Taky se chci zeptat, co je tak špatnýho na balonkách - benga je zakazujou a skoro nikde už nejsou. A taky by mě zajímalo, jak si uhlídám braní tablet tak, aby to bylo v pohodě. Neraďte mi střízlivost, protože na akcích jsou všichni zmaštěný a za střízliva musí bejt pěknej vopruz dívat se na ty vysmažený ksichtíky ;). Díky. Mějte se.

Odpověděl: Bára Orlíková
Omlouvám se za zpoždění odpovědi, ale nebyla jsem schopná zjistit (přesto, že jsem se ptala i našich klientů i pracovníků K-centra a streetworkerů), co máte na mysli pod termínem "dekl". Vím, že to v té otázce není to nejpodstatnější... ale když už to odpovídám, tak jsem to chtěla vědět :-) kdyžtak mi to napište. Máte pravdu, že extáze nemá tak razantní účinek jako třeba pervitin nebo tripy (což mám pocit, že označujete výše uvedeným termínem), ale to neznamená, že vám žádná rizika nehrozí. A kokain ovšem taky není zrovna bezpečná záležitost, pokud chcete vědět víc informací (třeba taky o tom, jakým rizikům se vystavujete, pokud se rozhodnete ho vyzkoušet), tak se podívejte do červeného sloupce vlevo, kolonka Stimulační drogy/Kokain. K tomu, co se vám přihodilo po užití extáze - může to mít mnoho příčin (1. kombinace s jinými drogami, léky, alkoholem. 2. tableta extáze mohla obsahovat příměsi, které vám neudělaly dobře a těžko říct, co to bylo 3. tableta, kteoru jste užila, neměla s extází nic společného a těžko říct, co to bylo 4. máte zdravotní problémy, které mohou a nemusí souviset s užíváním extáze). Zkuste se podívat na tenhle odkaz - najdete tam databázi tablet extáze (můžete se podívat, jestli tam ta vaše je a co obsahuje). K tomu, abych vám to mohla jednoznačně zdůvodnit, bych potřebovala mít víc informací. A taky vám nedokážu napsat žádný zázračný recept, jak si braní extáze uhlídat, můžu vám poskytnout jen nějaké hodně obecné informace - uhlídat si hlavně to, abyste krom extáze a parties měla i jiné aktivity, užívat extázi pokud možno co nejmíň, nekombinovat ji s ničím jiným, dodržovat základní pravidla pro to, abyste si nezničila zdraví úplně (přečtěte si kdyžtak článek v levém sloupci pod Halucinogeny/MDMA - extáze) a v případě jakýchkoli potíží extázi vysadit.... tím se vám nejspíš podaří rizika zmírnit nebo oddálit, nikoli se jich zbavit. Jestli se nechcete koukat na party na vysmažené ksichtíky, tak je taky varianta nebrat extázi a na parties nechodit :-) ale tím vás asi neuspokojím. A k těm balonkům - přečtěte si článek N2O na tomhle odkazu, pak možná zjistíte, že to není úplně nevinná zábava a možná to je důvod toho, že se moc neobjevují. Nicméně N20 je legálně dostupná látka, takže si nejsem jistá, proč dochází k těm zákazům... Doufám, že jsem vám odpověděla na všechno, jestli by vás zajímalo ještě něco, pište.