Při kouření mariuhany,hašiše
Sepp
Je mi 28 s drogama(i tzv.měkkýma) jsem přestal definitivně před 8 lety po 2-3 letech.Nedavno jsem potkal býv.kamarada z dob tehdy.Tak jsme zahulili. cca 3 měsíce.Od té doby se konzumace zvýšila tak na dvakrát týdně.Problém je v tom,že se mi jako by vratila falešná euforie z dob "mládí",ale hlavně se dostavilo v době konzumace cannabisu opětná chuť na kokain.Moje droga z dob minulých.Je možné i po tak dlouhé době,aby si tělo( neurony receptory) pamatovaly účinnky drogy a znovu jí žádaly ? A co hůř přemýšlím o kokainu už i v době ,kdy nejsem pod vlivem THC. Nejspíš mi odpovíte,že to možný je a že kdo jednou upadl do zavislosti,už nikdy nebude brát s "mírou",spíš jsem z toho docela zděšenej,tak jsem to potřeboval někomu říct.Mým zaměstnancům to asi vyprávět nebudu:) s díky Sepp

Odpověděl: Bára Orlíková
Je to mrzutý, ale stává se to. Chuť vzít si kokain, vzpomínky na drogy a návrat do stavů, které jste zažíval před lety, to se může prostřednictvím marihuany zase otevřít. I po tak dlouhé době. Lidem, keří brali dlouhodobě drogy, se obvykle doporučuje, aby si dávali pozor i na alkohol a tzv. měkké drogy, protože se jim může přihodit něco velmi podobného jako vám. A pro člověka, který je čistý jen pár měsíců, to může být zase cesta zpátky do drog, pokud začne přes míru pít a kouřit trávu. Nedivím se, že vás to vyděsilo, protože po tolika letech si člověk připadá, že už ho něco takového ohrozit nemůže a najednou je to blíž, než to celou dobu vypadalo. Pokud teď kouření trávy opustíte, tak by se to mělo zase upravit. Je to sice nemilá zkušenost, to, co teď zažíváte, ale zase máte asi jasnější hranice toho, do čeho můžete jít a do čeho už ne. Kdybyste měl dojem, že se necítíte nejlíp a že byste si o tom rád s někým promluvil, tak zas napište, mohla bych vám doporučit nějaké kontakty. Zaměstnancům to říkat nemusíte :-)