Extáze
Katy
ahoj, chtěla bych se zeptat, jak dlouho se extáze udrží v krvi, protože můj přítel byl dříve dárce a rád by ještě někdy krev daroval. Extázi užívá tak 1x za měsíc, nekdy ani to ne... Dále by mě zajímalo, jestli třeba, když jsem nemocná a lékař mi odebere krev, může zjistit MDMA? Je jeho povinností to nahlásit rodičům, jestliže ještě nejsem plnoletá? Předem děkuji za odpověd, s pozdravem K.

Odpověděl: Jakub Minařík
Příteli bych doporučil krev nedávat. Myslím, že usus drog s sebou nese některá rizika, která dárcovství krve vylučují. Myslím to dost vážně, podle mě jde o určitou odpovědnost, kterou dárce krve má (ale má ji i ten kdo bere drogy). A to i tehdy, když bere jen málo.
Jinak přítomnost MDMA se stanovuje spíš z moči a je třeba provést cílený test. Takže, pokud lékař nebude mít zvláštní důvod, test vám neudělá. Jestli by to nahlásil rodičům, je otázka. Pokud je vám méně než 15, tak určitě. Pokud vám je skorem 18 asi by záleželo na situaci. Mohl by vám také jen promluvit do duše a pak vás sledovat, jak to s vámi vypadá.