kokain podruhe
Lenka
Reaguji na odpoved z 9.11., kokain jsem vymenila za alkohol a jidlo, myslim si ze oboji je nad normal, kazdopadne lepsi zpusob, jak to resit, jsem zatim nenasla. Drive jsem netusila, o cem lidi mluvi mluvi, kdyz reknou slovo deprese, prislo mi to vetsinou jen jako hloupe pozerstvi, dnes jsem se sice z nejhorsiho vyhrabala (to bylo jeste v mem :kokainovem obdobi"), presto se tuy stavy smutku a beznadeje porad vraceji.. Navic zakonite doslo k narustu vahy, coz je deprimujici samo o sobe. Jak moc by pomohl jeden vikend na extazi nebo kokainu, bez jidla! Drzim se drzim, ale je to bes... Zadne leky na snizeni chuti k jidlu mi asi nikdo neda, leda (mozna) bych vysvetlila, ze to chci misto drog. To nedokazu.. Jit si nekam promluvit? Asi taky ne... Asi by ze me nikdo nic moc nedostal, jsem introvert a mluvit o osobnich vecech je strasna drina... Tak aspon takhle, neosobne.. Urcite maji vsichni ty same problemy. jak je resi?

Odpověděl: Bára Orlíková
Jsem ráda, že se zase ozýváte. To, co popisujte, je při odvykání od stimulačních drog docela pochopitelné. Tělo vám diktuje příjem potravy, který je nad normál, když jste mu nedopřávala dostatek energie po celé dva roky. Na začátku to může vypadat, že se váš organismus zbláznil, ale časem se to většinou upraví. Ohledně váhy - nerezignujte, zkuste trochu víc pohybu a nesledujte se tolik. Je to hodně o tom, že člověk na drogách o svém těle a zdraví moc nepřemýšlí nebo to prožívá dost zkresleně, až když začne abstinovat, se mu normální prožívání těhle věcí vrátí a může to být nezvyk. A k tomu alkoholu - zkuste s tím nakládat opatrněji. Alkohol je pro člověka, který se zuby nehty snaží dostat se z drog, dost nebezpečná záležitost. Je to náhražka, to ale sama víte, podle toho, co píšete v úvodu. A pokud pociťujete stavy smutku a beznaděje, které se vám stále vracejí, tak vám v konečném důsledku alkohol při nadměrném užívání spíš tohle prohloubí, než aby vám ulevil. Navíc, je mnohem větší riziko, že se neudržíte a dáte si kokain, když budete pod vlivem alkoholu nebo v kocovině, než když pít nebudete... Mám za to, že by bylo docela dobrý, když byste měla možnost o tom mluvit. Je to dřina, to máte pravdu. Ale jinak asi podporu, kterou teď tolik potřebujete a inspiraci, jak se svými potížemi nakládat, nezískáte. Lidi řeší podobné problémy různě. Někdy ne úplně efektivně. A někdy se jim to nedaří vůbec. Důležitý je mít někde záchytný bod, když se cítíte mizerně. Zkuste promyslet, jestli by vám přeci jen nestálo za to se za někým zastavit a promluvit si... Zas napište. Držím palce.