nevim jak dál
dan
v šesti ketech jsem byl zneužit (pohlavně) svým dědou od patnácti let beru nepravidelně perník a hraju automaty, neustále se mi vrací ve snech tento zážitek nedokázal jsem s tímto problémem žít tak jsem se ve svých 20-ti letech svěřil rodičům a po té jsem se šel léčit do Plzně léčba trvala 3 měsíce. Po propuštění jsem se vrátil zpět do A. a byl čistej 6 měsíců, potom jsem selhlal a dal jsem si, (ještě abych doplnil tak šleha), jel jsem osm dní a teď uz jsem 4 dny čistej. s rodičema je to v pohodě ale vadí mi ty lidi v A. vždy mě stáhnou! poraďte prosím co mám dál dělat mám se znova léčit?

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že by ve vaší situaci bylo dobré se obrátit na odbornou pomoc. Pokud se vám podařilo recidivu zastavit a teď neberete, asi není nutné, abyste znovu absolvoval celou ústavní léčbu. Některé z léčeben nabízí tzv. posilovací pobyty, když klient po léčbě zrecidivuje, je to kratší pobyt, třeba čtrnáctidenní nebo měsíční, abyste znovu nabral dech a zjistil, v čem byste měl být příště opatrnější. Zkuste si zjistit, zda takováto možnost v Plzni, kde jste se léčil, existuje. I v případě, že posilovací pobyt u nich možný není, asi by vám nejlépe poradili, jak situaci řešit. Jestli se vám podařilo abstinovat 6 měsíců, tak to nezahazujte, relaps ještě neznamená, že je všechno ztracené. Bývalým známým se vyhýbejte, určitě víte, že je to pro vás ohrožující, protože se jimi necháte stáhnout (nedávejte za relaps vinu jim, o tom, jestli si dáte, rozhodujete vy, ne oni). Určitě v místě, kde bydlíte, existuje nějaké krizové centrum nebo psychologická ambulance, můžete se obrátit i tam. Stálo by za to uvažovat o dlouhodobé psychoterapii, protože závislost a vaše zkušenost se zneužitím jsou jistě velmi provázané a takový balík problémů nevyřešíte během tříměsíční léčby. Když byste potřeboval cokoli dalšího, zas napište. Nevzdávejte to.