kokain
Lenka
Prosim o radu tykajici se zavislosti na kokainu, se kterou se peru uz 2 mesice... Nikdy jsem nemela a stale nemam zadnou averzi vuci obcasnemu uzivani drog, prilezitostne... Jenze to jsme nejak nezvladli, muj pritel mel prilis "volnych zdroju" a tak jsme nakupovali tak 3x tydne 5 gramu... Ve snu by me nenapadlo jak tezke bude prestat. Utekla jsem z toho (a od nej) zhruba po 2 letech, ale uz psani tohohle dotazu me svadi k tomu, abych vytocila to cislo... Kdykiliv prijdu do styku s lidmi, kteri se v tom pohybuji, nejsem schopna myslet na nic jineho. Absolutni koncentrace myslenek. Vysvetlovani sama sobe, ze vyjimecne to dela spousta lidi. Zaroven strach. Ze u me uz to asi neni normalni obsasne uziti... Jak dlouho to jeste bude trvat? Da se toho aspon trosku zbavit? Nikdy bych neverila, ze neco jako psychicka zavislost skutecne existuje....

Odpověděl: Bára Orlíková
Z vašeho dotazu tedy předpokládám, že teď kokain neberete a bojujete s chutí si vzít. S tou psychickou závislostí je to složité, celou dobu máte za to, že to máte v rukou a pak začínáte pomalu a postupně zjišťovat, že to má v rukou vás. A tohle může trvat docela dlouho, než vám to doklapne. Drogy způsobují psychickou závislost, to je prostě fakt, ale těžké na to přistoupit a připustit si to - když v tom lítáte, tak vám to dojde až ve chvíli, kdy už to nejde vzít zpátky. Pokud teď kokain ani nic jiného (jinak akorát zaměníte jednu závislost za druhou) brát nebudete, tak by tyhle chutě a nutkavé myšlenky a vzpomínky měly pomalu ustupovat. Ale trvá to docela dlouho a budete potřebovat dost energie, abyste se s tím poprala. Když si znovu dáte, tak už se vám nikdy nepodaří to držet v mezích, vždycky se vám to znovu rozjede víc, než byste chtěla. Buďte na sebe opatrná a zkuste se nepohybovat ve společnosti lidí, kteří berou a na místech, kde jsou k dipozici drogy, jinak to bude ještě těžší a ohrožující. Myslím, že by pro vás bylo fajn, kdybyste měla možnost o tom promluvit s někým z profesionálů, získala byste podporu, informace a energii, díky které by se vám to zvládalo líp. Kdyžtak mi zas napište a zkusíme vymyslet, co by pro vás teď bylo vhod. Držím vám palce.