to Minarik-nezodpovezena posledni cast otazky
Joanna
Ve vasi odpovedi ze dne 24.10.2002 jste jaksi zapomel odpovedet na posledni cast otazky. A to: ...A co kdyz ten partner(ktery navstevuje toho psychologa, terapeuta)je sam psychologem a denne radi lidem co delat a co je pro ne dobre a jak se maji chovat?Kde je zodpovednost a kde jsou hranice,za ktere by se nemelo chodit? Dekuji za odpoved.Pekny den od Joanny

Odpověděl: Jakub Minařík
Aha, tak to mi nějak uniklo. To se úplně nevylučuje. Mnoho lidí, kteří dělají psychoterapii má své vlastní terapeuty, supervizory, ... To proto, že když se někdo intensivně zabývá problémy druhých může z toho nakonec sám být pěknej magor, když se o své vlastní problémy a problémy spojené s se svými klienty nějak neřeší.
Ta otázka na zodpovědnost a na hranice je složitější. Nevylučuje se, aby někdo, kdo funguje v ordinaci perfektně je mimo ordinaci velmi obtížná a skorem patologicky se chovající osoba. Rozhodnutí, zda některému s kolegů doporučit opustit ordinaci leží většinou na týmu toho kterého zařízení, supervizorovi, jeho terapeutovi. To ale se ten člověk musí chovat jako cvok při práci s klienty. Pokud se jako cvok chová mimo ordinaci, tak to nevadí. Věřte nebo ne, tenhle mechanismus docela dobře funguje a byl jsem několikrát svědkem i účastníkem, kdy se taková situace řešila. Stačí? Kdyby se ještě něco objevilo, nebo jste měla pocit, že jsem na něco zapoměl, klidně se ještě ptejte. :-)