Otazka
Petra
Děkuji za odpověď, Konopí opravdu nepěstuji.Zajímá mě to spíše čistě z právního hlediska.Měla jsem zajímavou diskusi v souvislosti s jedním z Vašich dotazů. Dle mého názoru je to přeci na orgánech činných v trestním řízení aby v prvé řadě oni prokázali naplnění skutkové podstaty tr.činu (Tedy že je za tímto účelem pěstováno). Dokud k tomu nedojde nemohou vznést obvinění a pak přeci není potřeba nic vyvracet? Zajímá mě tedy, jestli je samotný výskyt této rostliny u někoho v bytě trestný...Díky.

Odpověděl: Jakub Minařík
Četl jsem si váš předchozí dotaz a i odpověď kolegyně - a tak jsem měl trochu potřebu do toho vstoupit. Je to rozhodně tak, že vám musejí prokázat špatný úmysl - tj. v tomto případě - že jste pěstovala konopí k výrobě omamné látky a nikoli třeba na provazy, nebo na okrasu. Možná že tahle diskuse je produktem mojich poněkud zamlžených odpovědí - protože takhle jasně to píšu málokdy. Ale tak trochu uvažuju, že kromě právního výkladu a presumpce neviny jsou ve hře další faktory, jako třeba:
- policie bývá trpělivá. Prostě vyčká až sklidíte, usušíte a zapálíte, nebo ještě lépe, až k vám někdo přijde na návštěvu.
- policie má také své metody, jak se na některé věci ptát, aby se dozvěděla, co potřebuje vědět.
- ... :-)
Ty věci mimo právní výklad lidi dost často podceňujou. Tak některé věci raději radíme opatrně. Ostatně kolegyně která psala předchozí odpověď, která stojí vědle mě (přišla mezitím) taky souhlasí. A tak než zasadíte doma, tak pouvažujte. Já vím, že nejsme sice v 70. letech, ale jak říkával otec o jednom kamarádovi co nakonec podepsal - když už potřetí spadnul se schodů, tak jim podepsal, že se k němu chovali slušně, a zas přijde, až bude něco vědít a pak ho pustili, ... :-))))))))