Extaze***
Baruska
Dobry den v poradne! Ze zacatku Vam chci hlavne podekovat za to, co delate a hlavne za to, ze to funguje! Ale ted k dotazu - nebop spise ke konstatovani... Jsem uzivatelkou extaze - priblizne jeden rok v poctu 1-2 ks za mesic. Stavy behem intoxikace jsou fakt nadhera, ale jak tady popisujete "dojezd, deprese... atd" - tak tohle jsem nikdy nezazila. Nebo je to to, kdyz E prestava pusobit a ja jsem unavena??? I to je prijemne. Sedneme si nekam s pritelem a nebo s kamaradama a povidame si... A nejaka deprese dva nebo tri dny po poziti... Proste neni! Muzete mi vysvetlit jak je to mozne? Svet se mi vubec nezda sedivy - naopak. Proto me to asi nenuti prestat... :-/ Asi je to spatne, ze? Diky za odpoved :-)!!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zkuste se podívat na tenhle odkaz a projet si všechny informace. Krom toho, že tam nejspíš najdete odpověď na svoji otázku, tak se dozvíte mnoho dalšího o účincích a mechanismu působení extáze a rizicích užívání...
Přikládám část textu, který na tomto odkazu najdete:
Extáze uvolňuje (a následně vyčerpá) serotonin, který se v organismu vytváří. Váš mozek potřebuje nějaký čas na obnovu serotoninu na potřebnou úroveň. To může trvat až dva týdny. Tím pádem, čím větší dávky užíváte, tím dochází k většímu vyčerpání serotoninu a tím déle trvá, než se obnoví původní hladina serotoninu v mozku. Tyto stavy, kdy je hladina serotoninu na nižší úrovni mohou způsobit deprese. Je zde několik důvodů, proč užívání extáze může vést k dočasným i delším stavům deprese. Trvale nízká hladina serotoninu, pramenící z častého (každotýdenního) užívání MDMA je jedním z důvodů. Pokud užíváte extázi pravidelně, může docházet k uvolňování a vyčerpání serotoninu dříve, než se stačí plně obnovit. To znamená, že váš mozek bude fungovat s nižší úrovní serotoninu, než obvykle a to může vést k depresi.
A ještě k tomu připojím poznámku - víte, drogy ze začátku vesměs nezpůsobují dojem, že byste s nimi měla přestat, tenhle dojem začnete mít až v okamžiku, kdy už se do toho zamotáte natolik, že to přestávání vám dá dost zabrat :-(