Otazka
Smagda
Mám velký problém, před měsícem a něco jsem sekla s pedrem,ale muj zivot se uplne zmenil...Uz nic neni jako driv....Chybí mi nejaký pocit štěstí,lásky, svobody....Myslela jsem,že to jde zažívat i bez drog,ale přišla jsem na to,že nejde....Jak mám teď žít....Můj přítel se se mnou chce rozejít,ale jenom kvůli němu jem přestala smažit....Ale on si našel hezčí,mldší....Myslím,že můj život je v koncích...Studuju vysokou,ale já to sama nezvládnu....Mám tady šílené pocity,skoro nikdo tady nefetuje,jenom hulí,tak je to tady pro mě aspoň v něčem fajn...jo koleček ani jiných drog jako LSD,marihuana....apod jsem se nevzdala,ale to v žádném případě nemůže nahradit pervitin....Nemyslím si,že jsem závislá,ale nedokážu se bavit a když vidím moje kamarády,jak si dají čáru uplně bych se zbláznila...

Odpověděl: Martin Hulík
Řekl bych, že vaše situace je vážná a bude třeba velkého úsilí, abyste se brzy nevrátila zpět k perníku. Pro začátek bych rozhodně doporučil kontakt s nějakým terapeutem a začít se s ním o těch věcech bavit a postupně je rozmotávat. Váš dotaz vypadá na první pohled zoufale, ale našel bych tam pár celkem slibných momentů (schválně, jestli se mnou budete souhlasit): především si cením vaší otevřenosti. To, co píšete, je naprosto jasné, vaše pocity jsou pochopitelné a pokud s tím začnete pracovat v terapii, pravděpodobně brzy dosáhnete jistých zlepšení. Taky píšete, že to sama nezvládnete - je dobře, že si to uvědomujete, protože snad využijete kontaktu, který vám v závěru mojí odpovědi nabídnu. Měsíc abstinence od pervitinu je navíc slibný začátek - a jistě jste měla pro vysazení pervitinu pádné důvody (ve chvílích pochybností si je připomínejte).
Takže ten kontakt: Denní stacionář SANANIM, tel. 220 803 130. Obraťte se na doktora Minaříka (volal jsem mu a počítá s vámi). Jste-li mimopražská, můžete s ním promluvit aspoň po telefonu a on vám jistě doporučí kontakt ve vašem okolí.
A ještě doporučení: začněte abstinovat úplně (včetně alkoholu a marihuany). Pokud se má vaše situace zlepšit, bude to aspoň pro začátek potřeba. Nehledě k tomu, že budete mít s vaším terapeutem důležitější věci na probrání, než co jste si všechno od posledně dala a jaké to bylo :-) Tak hlavu vzhůru, držím vám palce.