heroin
Dobrý den,předem chci říct že si naprosto uvědomuji závažnost svého selhání a chtěla bych tedy hlavně praktické informace.Mám tři týdny před porodem a užila jsem jednorázově po několika letech heroin,cca 0,2g šňupnutím.Nedokážu si představit že bych kvůli tomu o dítě přišla nebo musela do kojeňáku a na léčbu,vzpomínám že tenkrát v léčbě to tak některé holky měli.Nejspíš by mě to stálo vztah a zázemí...jsem zoufalá,lituji a nevím co dělat.Je to tři dny zpátky.Projeví se to v testech co se dělají při porodu novorozencům?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
relaps se dříve nebo později přihodí většině bývalých uživatelů. Není samozřejmě ideální, že u vás nastal zrovna v těhotenství, ale není důvod všechno, co jste dosud dokázala, zahodit a začínat zase od začátku. To si rozhodně nezasloužíte.
V testech se u miminka nic neprojeví a pokud se to nebude opakovat, jsem přesvědčená, že i Vaše jednorázové selhání zvládne ustát bez následků. Dávka naštěstí nebyla velká, aplikace nosem je mnohem méně riziková. Netvrdím, že je to v pořádku, ale nemá teď smysl kvůli tomu nespat, stresovat se apod. To by uškodilo možná i víc.
Jiná věc je, proč se Vám relaps přihodil a jak se mu pro příště vyhnout. Určitě to nepodceňujte. Chodila jste někam na doléčování? Máte terapeuta, třeba i z dřívějších dob po léčbě, na kterého byste se mohla obrátit kvůli momentální stabilizaci? Pokud ne, i tak zkuste někoho takového najít v okolí. Bylo by to opravdu velmi dobré. Kdybyste nevěděla, kam se obrátit, napište nejbližší město, kontakt Vám zašlu.
S malým dítětem nastane spousta situací, kdy by Vás možná napadlo zase po droze sáhnout, ale to už si nebudete moct dovolit. Dokud je čas, zkuste tedy vyřešit co nejvíc rizik, která mohou nastat.
Přeji hlavně zdraví Vám i miminku a když budete potřebovat, ozvěte se.