Synové a drogy
petula 42
Jsem už zoufalá.Mám 2 syny..24 a 21 let.Oba spadli do drog..ten starší je nejspíš čistej...ale začal pít a má z drog schyzofrenii,je zlej,panovačnej.Mladší jede v pervitinu má stihy ohlíží se jak hladovej pes sem a tam.Musela jsem je vyhodit z bytu..je tu ještě můj malej syn 4 roky.Jak jim mám pomoct.Ted je venku zima,bydlím v přízemí a právě se tu dobýval.řŘekla jsem mu léčení a nebo ulice...ale já sama jsem zoufalá a bojím se o ně...co dělat..dá se donutit léčit?Děkuji za odpověd

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Tak ve snadné situaci rozhodně nejste. Potíže s drogou mají oba dospělí synové (jak jste uvedla) a ti moc své problémy řešit nechtějí. Dále se ještě staráte o nejmladšího syna. Také uvádíte, že synové nežijí doma, ale i přes to byste jim ráda pomohla a jejich situace Vás trápí...
Jako nejrozumnější variantu vidím návštěvu poradny a v osobním kontaktu využít poradenských služeb. Zde je mnohem více prostoru probrat vše potřebné a účinněji se poradit jak vhodně komunikovat, motivovat, doplnit si informace. Také je osobní kontakt určitý druh podpory, což si v takto nesnadném období jistě zasloužíte. Donutit k léčbě moc dobře nejde, nicméně lze systematicky k léčbě motivovat...
Netuším, kde žijete, ale pokud jste z Prahy, doporučuji se obrátit na kolegyni, která se přímo specializuje na práci s rodinnými příslušníky, níže kontakt. Pokud žijete někde jinde, napište prosím znovu a uveďte, jaká města jsou Vám dobře dostupná, my Vám doporučíme jiné vhodné zařízení ve Vaší lokalitě.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Café Therapy
Školská 30
Praha 1
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email:        rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba PO až PÁ 9,00 - 19,00 (nutno se předem objednat. Veškeré služby poskytuje Poradna zcela zdarma. Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte hezky, v případě potřeby se klidně ozvěte znovu.
S pozdravem MK