Jak zastavit tloustnutí a znovu neužívat?
Petra
Je mi 18 let. Měřím 169cm. Ve 14ti jsem vážila 81kg. Nejprve jsem užívala Adipex Retard zakoupený přes internet. Jen jedno balení za 1000Kč. Díky němu jsem zhubla přes 5 kilo. Výsledek dobrý. Ale za tu cenu... Pak necelý rok nepravidelně 1X-2X do měsíce extázi jen na akcích. Pak jsem si ale jednou koupila tabletu, která mi způsobyla jen závratě, nevolnost, zvracení a dost hrozné halucinace. Po této zkušenosti jsem raději přešla na pervitin. Z počátku jen v pátek a někdy i v sobotu na akci. Minulí rok už jsem se dostala na frekvenci 3X-5X za týden. To už se začlo negativně projevovat ve škole. Tehdy jsem vážila 49kg. Po té jsem si řekla dost, navštívila vaší poradnu a domluvila si 1X týdně psichoterapii. Od té doby jsem to měla celkem 10X. Né pro zábavu, ale jen před náročnejma zkouškama. S tím jsem se na terapii vždy svěřila. Nyní jsem už skoro 3 měsíce úplně čistá, ale můj problém zpočívá v tom, že se bez toho moc špatně učí. S tim si ale snad poradim. V nejhoršim užiju jen jednou a naposled letos před maturitou. S čím si ale nevím rady=Od nového roku jsem přibrala 9 kilo, přesto, že stále chodím 3X-5X týdně do posilovny. Jím málo a jen zdravě prakticky bez tuku. Nyní vážím 161. Ale co dál?...

Odpověděl: Tomáš Nedvěd
Dobrý den,
zdá se, že se vám daří dostat pervitin pod kontrolu. Udělala jste na sobě kus práce, ale ještě není vyhráno. Pořád totiž kalkulujete s pervitinem jako s potenciálním pomocníkem, který vám může ulehčit život minimálně v oblasti učení a kontroly váhy. Pervitin totiž umí jednu věc dokonale - umí zvednout sebevědomí. Dokud ale budete žít v ILUZI, že chytrá s štíhlá můžete být jen s pervitinem, jste na nejlepší cestě k závislosti a zřejmě i k sebedestrukci. Jak přijmout sama sebe takovou, jaká jste, může být tedy vaše téma do psychoterapie. Jak naložit s vaší nadváhou vám zde asi neporadíme, proto bych navrhoval tento problém zcela oddělit. Pokuste se vyhledat odbornou péči v této oblasti - dietologie popř. obezitologie. Bezpochyby se vám podaří najít způsob, jak tento problém řešit pomocí legitimních a bezpečných prostředků.
Přeji hodně štěstí.
Opatrujte se.
Tomáš Nedvěd