Konopí vs. alkohol
Zen
Zajímal by mě Váš názor na porovnání alkoholu a konopí. Co je podle vás horší a na čem je způsobená silná závislost? Můj názor je ten, že alkohol ničí člověka jak fyzicky tak i psychicky, na rozdíl od konopí které potlačuje deprese, tak alkohol je vyvolává.

Odpověděl: Tomáš Nedvěd
Dobrý den,
Váš názor je poměrně jednostranný. Realita je však taková, že každá látka má svá rizika. Alkohol nenávratně požkozuje mozek, má vysoký potenciál pro vznik závislosti a způsobuje velmi závažná somatická onemocnění. Alkoholem (narozdíl od THC) se lze jednorázově smrtelně předávkovat. To jsou fakta poměrně známá, nicméně zjednodušená. Pokud vás zajímají detailní informace o alkoholu, doporučuji navštívit stránky www.napivosrozumem.cz. Přestože si většina lidí myslí, že o alkoholu mají dost informací, budete možná překvapen. Marihuana má sice nižší potenciál ke vzniku závislosti, ale ani v tomto ohledu není bez rizika. V doléčovacím centru už jsme měli dost klientů, jejichž primární drogou bylo právě THC. Rizikem užívání THC je především rozvoj latentních (dosud neprojevených) duševních onemocnění. Uživatelé mají také velký problém s naprostým rozkladem volních vlastností. Mají potíže vstát z postele a normálně fungovat. Další problém jsou flashbacky, které vás mohou překvapit v situacích, kdy se to nejméně hodí. To,co jste napsal o depresích je také velmi nepřesné. Vše záleží na frekvenci a mnoha jiných okolnostech užívání. I THC může rozjet velmi závažné depresivní stavy. Další téma je poškození krátkodobé paměti. Nezanedbatelným rizikem je také fakt, že marihuana je drogou nelegální a její užívání a nakládání s ní může mít i velmi nepříjemné právní důsledky. Ani pro detailní rozbor rizik užívání THC zde není dost prostoru, odpovědi na vaší otázku se tedy raději vyhnu, protože bych srovnával neporovnatelné. Užívání obou látek s sebou nese značná rizika, která se pochopitelně dají více či méně minimalizovat. Nejbezpečnější však je návykové látky neužívat vůbec ;-).
Přeji hezký den.
Tomáš Nedvěd