tramal
Simona
Dobrý den, před měsícem jsem přestala brát po roce Tramal. Nejhorší abst. příznaky jsem překonala, ale stále mám silnou nervozitu a chvění celého těla.
Poradíte mi prosím jak se toho mohu zbavit .Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je dobře, že se Vám podařilo s Tramalem přestat. Fyzické abstinenční příznaky už jsou po měsíci pryč, to co prožíváte, i když tělesného rázu, je psychického původu. Za rok jste si na silně návykový Tramal zvykla natolik, že Vám stále chybí. Zkuste se zaměřit na situace, ve kterých se tak děje, jestli jsou něčím společné. Také se vraťte k tomu, proč jste Tramal začala užívat - zmizela už tato příčina? Je potřeba zpřetrhat pomyslné nitky, které ve Vaší hlavě vedou zkratkou k užití opiátu, zkusit je nahradit nějak jinak. Je dost možné, že to nebude tak lehké a nejspíš by Vám v tom pomohl pohled zvenčí. Docházíte někam na podpůrnou terapii? Uvažovala jste o ní?