Co mi hrozí při výrobě pervitinu?
alchymista
1X do týdne, někdy i častěji užívám pervitin. To co si doma uvařim to vyšňupu. K výrobě používám Sudafet(čistý pseudoefedrin). Jak moc mi škodí zbytky fosforu a jódu, které používám jako činidla k izolaci methamphetaminu? Co mi hrozí v případě, že by u mě doma v garáži našly do 2g pervitinu, nebo do 10ti balení Sudafetu balení po 24 s obsahem 60mg efedrinu v tabletě a již jmenovaná činidla? Mohou mi vůbec prokázat výrobu, když mě nechytnou přímo při vaření? A mají vůbec právo na prohlídku, když to nikomu neprodávám ani nerozdávám? Sám mám málo.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
také držení prekurzorů, (to jsou prostředky pro výrobu drog), je trestně stíhatelné. Samozřejmě trestní postih záleží na více faktorech a odvíjí se od konkrétní situace. Doporučuji, abyste svůj dotaz konzultoval s právníky z Právní poradny A.N.O., kteří se specializují na právní aspekty drogové problematiky (lze např. emailem nebo telefonicky). Poradenství je bezplatné a může proběhnout i anonymně. Kontakt najdete na stránkách www.asociace.org
Pokud se týče specifických zdravotních rizik při užívání pervitinu, zkuste to probrat v nejbližším kontaktním centru (rovněž lze bezplatně a anonymně). Budou vám umět kvalfikovaně poradit co se týče zásad pro pokud možno maximální snížení zdravotních rizik při užívání pervitinu, abyste to období, kdy pervitin berete, přečkal s co nejmenším zdravotním poškozením. Kdybyste se totiž někdy v budoucnu rozhodl s pervitinem přestat, bude samozřejmě fajn, když nebudete muset návdavkem k závislosti řešit třeba také chronickou žloutenku a podobné nepříjemnosti.
Nejbližší kontaktní centrum si můžete vyhledat na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci.
Obecná rizika pervitinu najdete popsána např. zde
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Hodně štěstí a buďte na sebe v rámci možností opatrný.