pervitin kazdy den
missskaa
Dobry den,chtela bych vas poprosit o radu a zaroven i o Vas nazor..Pervitin uzivam od svych 15let,nyni mi bude 25let,ze zacatku to bylo jen tak vikendove,pak to doslo az na jedno obdobi kdy jsem zkousela pervitin i nitrozilne,toto obdobi trvalo jen par mesicu,presla jsek zas ke snupani,jeden cas jsem byla dokonce i pul roku cista,rikala jsem si ze jsem bez toho stastnejsi,,jenze pak jsem do toho zas sklouzla a nyni uz pul roku snupu pervitin kazdy den,parkrat jsem zkousela vynechat ale neslo to,byla jsem bez toho uplne k nicemu.Nyni mam stavy kdy me uz pervitin ani nic nedela,kolikrat i naopak,beru ho jen abych mohla vubec vstat z postele a fungovat,jinak nic,rodina a pritel si mysli ze uz jsem davno cista,nesmim je zas sklamat.mam v umyslu odjet sama aspon na tyden nekam pryc,vytrpet si tam tech prvnich par dni abstak,vyspat se z toho a pak se vratit a pokracovat v abstinenci,myslite ze to pomuze , , , mam dost spatnou sebeduveru ale musim to zkusit,letos se chci vdavat,mit miminko , , a nechci si to pokazit kvuli pervitinu.Predem moc dekuji za Vasi odpoved Miky

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Miky.
Při vysazení pervitinu Vás žádný dramatický abstinenční syndrom nečeká, pervitin je především psychicky návykovou látkou. Při pravidelné konzumaci, kdy je organismus nadměrně průběžně a nepřirozeně stimulován, počítejte s tím, že budete při vysazení velmi unavená, až vyčerpaná. Je třeba si dopřát dostatek spánku, jídla, dodržovat pitný režim, doplnit vitamíny a minerály... Nepočítejte, ale a tím, že 10tiletou drogovou kariéru vyřešíte tím, že na týden odjedete. Zbavit se závislosti je běh na dlouhou trať a sama závislost neodejde i přes to, že se Vám podaří vyabstinovat a organismus vyčistit od toxických látek. Jak jsem již psala, pervitin je především psychicky návykový. Chutě na další užití se průběžně v různých frekvencích a intenzitách vrací a to dlouhodobě. Rozhodně byste měla větší šanci udržet abstinenci trvale, kdybyste využila odbornou pomoc.
Možná byste měla zvážit, zda o Vašich současných problémech neříct partnerovi. Nebyla byste na své potíže sama, jistě by Vás podpořil. Čím déle budete svůj návrat k drogám zatajovat, tím to pak bude horší a Vaše okolí bude o to více zklamáno. Přiznejte se příteli a požádejte ho o pomoc. Pokud si s tím nevíte rady, můžete si o všem dojít osobně popovídat, což bych viděla jako nejrozumnější možné řešení co v tuto chvíli můžete pro sebe udělat...
Uvedla jste, že se chcete brát, mít dítě... V první řadě, byste se měla dát do pořádku, tím myšleno dlouhodobě abstinovat a až po té zakládat rodinu. Jak jsem již zmiňovala, dostat se z drog je během na dlouhou trať a pokud byste měla na svět přivést dítě, měla byste být již za tím. Případná konzumace drog během těhotenství by mohla mít dost nepříznivý vliv na zdravý vývoj dítěte, ostatně ani s výchovou dítěte se braní drog moc neslučuje.
Neuvedla jste, odkud jste. Ozvěte se znova a uveďte, jaká města máte dobře dostupná, ráda Vám vhodné zařízení doporučím. Pokud byste o sobě chtěla napsat více, můžete využít tvz. ,,skryté" poznámky, která není součástí veřejného webu - nikdo ji tedy neuvidí. Mějte se zatím hezky, buďte na sebe opatrná, vše řádně zvažte a dejte o sobě vědět. Přeji dostatek sil!
S pozdravem MK