Psychoterapeut
Anna
Dobrý den,
potřebovala bych doporučit vhodného psychoterapeuta. Přítel má psychické problémy - deprese, nedostatek sebevědomí, pravděpodobně i nějakou poruchu osobnosti. Řeší to čucháním náplní do zapalovačů (butan). Neustále se střídá cyklus \"čuchání\" se sebeobviňováním a opětovným \"čucháním\". Tento stav trvá asi půl roku. Přítel začal poměrně pravidelně navštěvovat lékařku, která nám doporučila vyhledat psychoterapeuta, aby mu pomohl s psychickými problémy, nepřijetím sama sebe, zjištěním příčiny, proč drogu bere...
Mohli byste mi někoho dobrého poradit. Velmi Vám děkuji Anna.

Odpověděl: Tomáš Nedvěd
Dobrý den,
někoho vhodného bychom Vám poradit asi mohli, ale musela byste nejprve napsat, odkud jste ;-). Doporučil bych však nejprve konzultaci v kontaktním centru popřípadě AT ambulanci, kde se specializují na závislosti. Psychoterapeuticky totiž lze pracovat pouze s pacientem, který není ve vleku aktivního užívání. Napsala jste poměrně málo informací, ale i tak bych si troufl odhadnout, že budetě těžko hledat psychoterapeuta, který by s ním pracoval v této fázi. Momentálně je třeba řešit závislostní problematiku. Mohla by pomoci třeba jen krátkodobá 3 měsíční léčba v psychiatrické léčebně, ale možností je více. Ve zmiňovaných zařízeních Vám poradí, který typ léčby zvolit a pomohou zprostředkovat nástup. Pokud potřebujete konkrétní odkaz, napište, odkud jste a zkusíme něco vyhledat.
Přeji hezký den.
Tomáš Nedvěd