Odvykání mariuhany
kew1
Dobrý den,již asi 6 let jsem vášnivý kuřák mariuhany ale rád bych si stím dal pauzu několikrát jsem to zkoušel ale dostavila se špatná nálada,podrážděnost a hlavně ospalost prosím vás tedy o nějakou radu jak nad tím vším vyzrát aby se to už povedlo a jak dlouho to asi bude trvat než se od toho odpoutám.Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
zbavit se závislosti na marihuaně není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. A asi na to nebude staačit jedna zázračná rada. Jde o celý komplex opatření, co dělat a co ne, co změnit, na co si dát pozor. Navíc každému dělá problémy trochu nco jiného. Bohužel špatné nálady, podrážděnost a problémy se spánkem nebo naopak malátnost se objevují dost často, také dokáží dost dlouho vydržet. Záleží na tom, jak moc vážné tyto problémy jsou. Pokud přetrvávají a nezlepšují se několik týdnů, pak je na místě zvážit návštěvu odborníka (psychiatra, případně adiktologa - odborníka na závislosti). Někdy stačí "jen" nějakou dobu vydržet, ale není to vůbec lehké. Pak je dobré zkusit se zaměstnat čímkoliv příjemným, změnit trochu prostředí, vyhnout se stereotypním situacím a známým lidem, které máte s marihuanou spojené apod.
Šest let je docela dlouhá doba, možná by opravdu stálo za to zajít se poradit ambulantně s odborníkem, alespoň jednou, abyste si zmapoval, co je u Vás asi ten největší problém, překážka, přes kterou se nedokážete při pokusech nekouřit dostat.