THC kontrola
Ërik
Dobrý den,
chci se zeptat,jak dlouho ukáže po použití marihuany, ze je pozitivní test, který provádí policie tzv. sterem? Ted nemam na mysli aktivní canabioidy, ale i ty neaktivní, jestli treba i po tydnu bude test aktvni a clovek k musi na odber z krve. Diky za info a preji hezky den

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Eriku.
K dispozici máme orientační údaje poskytnuté ústřední toxikologickou laboratoří. U THC, účinné látky marihuany je to přibližně takto:
detekce moč = 1 až 30 dní (při každodenním užívání i déle, při konzumaci občas do 14dní)
detekce krev = do 14dní (při konzumaci občas cca týden)
detekce sliny = jako u krve
Vždy, ale záleží na několika dalších aspektech. Na intenzitě a frekvenci předešlé konzumace, na kvalitě konkrétní drogy a na organismu, jak dalece je schopen se s procesem odbourávání rychle vypořádat. Je to velmi individuální záležitost a předem nelze nikdy určit, kdo kdy bude již zcela beze stop. Také nelze opomenout, že THC se usazuje v tucích, ze kterých se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných testů ukážou positivní výsledek. To znamená, že v danou chvíli nemusí být nutně dotyčný pod vlivem, nicméně je to důkaz, že v minulosti drogu užil.
Policie ČR používá v rámci silničních kontrol řidičů orientační testy ze slin, které jsou schopny užití marihuany detekovat cca týden i déle (viz údaje výše). Pokud by Vám vám tento orientační test vyšel pozitivní, nemusí to nutně znamenat, že řídíte pod vlivem. Tyto testy detekují i metabolity THC, které se z organismu vylučují poměrně dlouhou dobu, na Vaší schopnosti řídit však nemusí mít žádný vliv. V takovém případě je nutné provést laboratorní test z krve, který již je schopen rozlišit metabolity THC a tzv. "aktivní THC", jehož přítomnost znamená, že Vaše schopnosti řídit mohou být narušeny. Toto "aktivní THC" je v krvi detekovatelné maximálně 18 - 24 hodin po užití marihuany.
Takže, když to shrneme - za volant sedejte nejdříve po těch 18ti hodinách. V případě, že Vám PČR v orientačním testu ze slin prokáže užívání marihuany, trvejte na přetestování z krve v laboratoři.
Nejrozumnější by asi bylo nekonzumovat marihuanu vůbec, ale to asi slyšet nechcete. Mějte se hezky a buďte opatrný. Pokud by Vás ještě něco zajímalo, klidně piště.
S pozdravem MK