Co mi ublíží nejméně?
bodyboier
Je mi 20 let. Přes rok chodim 3X týdně do posilovny a stále se mi nedaří vyrýsovat. Chci se zbavit přebytečného tuku ale zachovat si těžce vydřenou svalovou hmotu. Ptal jsem se již mnoha kamarádů a na různých fórech. Co z nabízených řešení mi ublíží nejméně? Holandský efedrin 120mg, ritalin, Holandský spead 60mg amphetaminu, 2 tabletky Ritalinu,nebo klasické české piko 35mg methamphetaminu? Vše jen hodinu před tréningem na lačno 3X týdně? A co pít během cvičení a jíst po tréningu? Případně jaké doplňky na rychlejší regeneraci? Veškeré legální produkty už jsem zkusil.

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
je moc fajn, že chodíte cvičit a udržujete si kondici. Nicméně Váš dotaz na to, co Vám z uvedeného ublíží méně, se mi úplně neslučuje s životním stylem sportovce. Kdybych měla použít přirovnání, tak se snažíte zjistit, zda je zdravější nechat se přejet metrem, autobusem či kamionem... Všechny vyjmenované přípravky Vám kromě vzniku závislosti v kombinací se cvičením mohou způsobit vážné až fatální zdravotní potíže.
Pokud to se cvičením myslíte vážně, investujte do kvalitního trenéra a nechte si sestavit jídelníček na míru. Každý člověk má jiný metabolismus, jiný sklon k ukládání podkožního tuku i svalový tonus (proto se někdo rýsuje snáze a druhý obtížněji). Velmi záleží na správně volené frekvenci tréninků, kombinaci cviků, zátěži atd., s čímž Vám opět pomůže školený trenér (jen ve zkratce pokud nestřídáte aerobní a anaerobní zátěž - jen posilujete, ale nevykonáváte jinou aktivitu - běh, rotoped apod., kdy udržujete po určitou dobu takovou výši tepové frekvence, při které dochází ke spalování tuku, výsledky nejsou takové, jaké byste očekával).
Stimulanty (amphetamin, methamfetamin apod.) mimo jiné snižují chuť k jídlu a Vy jíst musíte, pokud nechcete ztratit i svalovou hmotu. Navíc jako bonus, když je vysadíte, velmi rychle naberete hmotnost a nikoliv ve svalech... Takto pokažený metabolismus si pak budete jen velmi dlouho dávat dohromady, pokud se to ještě vůbec podaří.
Po pravdě, pokud budete cvičit správně a k tomu se rozumně stravovat, žádné zvláštní potravinové doplňky nepotřebujete.
Vilma Š.