Čím nahradit methamphetamin kvůli učení?
pilný student
Je mi 16. Od 14 let občas šňupu piko. Ze začátku jen v pátek po škole před akcí. Poslední rok i někdy před písemkou skvěle se na tom učí. Když stihnu přes noc před zkouškou přečíst třeba 300 stran,tak si druhý den vše vybavím a při písemce mám většinou za 1. Studuji chemickou školu,tak si to odpoledne ve školní labolatoři izoluju z Nurofenu či Modafenu sám. Před tím my to sháněl kámoš též od budoucího chemika. Teť jsem se už teoreticky naučil i výrobu MDMA z nejmenované voňavky. Má otázka zní pokut budu udržovat frekvenci 1X,2X výjímečně 3X týdně methamphetamin,nebo amphetamin na učení a 1X-2X měsíčně na akci MDMA vydrží mi takhle učení až do maturity? Lze případně nahradit 30-50g čistého methamphetaminu,50-60g amphetaminu,nebo 120-150g MDMA čistým přírodnim pseudoefedrinem,Ritalinem,nebo Adipexem? Případně jaké mám zvolit dávkování. Mimoto beru ještě deně Piracetam,Zoloft,Sibiřský žen-šen,guaranu,Zelený čaj a litry kafe a energidrinků. Jaký trest mi hrozí v případě odhalení?

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
Váš dotaz jsem si přečetl vícekrát a pořád se snažím doufat, že to co popisujete, není pravda. Jestli je Vám 16 a perete do sebe všechno, co jste napsal, tak nejenom že pochybuji, že Vám „učení vydrží až do maturity," ale bojím se toho, abyste do maturity vůbec zůstal na živu. Při kombinaci tolika stimulancií a dalších látek si můžete celkem lehce přivodit poruchy srdečního rytmu, nebo třeba toxickou psychózu, která rozhodně není nic příjemného a dost zásadně Vás ohrožuje na životě.
Odpovídat na Váš dotaz, jak a čím nahradit amfetamin/metamfetamin nechci, protože by to znamenalo návod k užívání drog a od toho tady drogová poradna rozhodně není.
Co se týče právního hlediska, záleží na více faktorech. Otázkou je taky, jestli dané produkty vyrábíte jenom pro sebe, nebo je i distribuujete dál. Pak by se na Vás vztahovala přísnější sazba. Informace o možných sankcích, které Vám hrozí za výrobu, držení, případně distribuci psychotropních látek se dočtete v trestním zákoníku. Výňatek, který se zaobírá touto problematikou najdete např. zde: http://www.drogovaporadna.cz/trestni-zakonik.html
To co děláte opravdu není bezpečné pro Vaše zdraví a z dlouhodobého hlediska to ani není udržitelné. Chápu, že Vám můžou tyto látky krátkodobě pomáhat zvládnout studijní nápor, ale určitě to tak nepůjde napořád. Kromě toho má užívání drog mnoho dalších negativních dopadů jako je například devastace tělesné schránky. Amfetamin, případně MDMA rozhodně neprospívají ani Vaší psychice.
Z toho jak jste popsal současnou situaci, ve které se nacházíte si myslím, že se u Vás už rozjela závislost na daných látkách umocněná tím, že k nim máte relativně lehký přístup. Vzhledem k Vašemu nízkému věku je to dost alarmující stav. Zasílám Vám kontakt na nejbližší kontaktní centrum, kde si o tom můžete s pracovníkem osobně, bezplatně a při zachování anonymity promluvit.
K-centrum Pardubice
Češkova 2701 Pardubice 530 02
tel: 466 265 207
e-mail: vedoucí centra: mifkova@laxus.cz a kontaktní pracovníci:kacko.pardubice@laxus.cz
Provozní doba:
PO- PA 9 - 18 hod. (kontaktní místnost otevřeno od 13 hod.)
Bylo by fajn, kdybyste tam zkusil zajít a znal i pohled někoho jiného na Vaší situaci. Možná přijdete na to, že byste mohl do budoucna chtít i něco jiného než svůj život zasvětit výrobě a užívání návykových látek.
Zatím se mějte a buďte na sebe opatrný!
Miroslav Giljan