zarazeni do spolecnosti
Vendy
Dobry den, mam 25 ti letou sestrenici,ktera uspesne podstoupila leceni ze zavislosti na prascich ,alkoholu,mozna vsem, co se dalo sehnat.V soucasne situaci,si uvedomila,ze chce zustat cista a zmenit zivot.Nechce se nadale pohybovat v komunite lidi,kteri ji jako mladou do drog zatahli.Chce ven z pomyslneho zacarovaneho kruhu.Nemuze pocitat s podporou rodicu,kteri nad ni zlomili hul.Vlastne nema kde bydlet a kam jit.Myslim si ,ze jedinou cestou jak do toho zase nespadnout je smysluplna cinnost -prace.Existuji nejake programy,instituce,ktere pomahaji vylecenym lidem,aby nasli cestu zpet.Prosim o Vasi radu,Chtela bych ji pomoct ale nechci ji davat penize a bydlet u me nemuze,protoze ziji v zahranici. Dekuji za Vasi odpoved

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz, je dobře, že píšete. Uvádíte, že je sestřenice po léčbě, ale nemá kde bydlet a kam jít. Kde se tedy v současné době nachází, ještě v léčebném zařízení? Programy následné péče pro léčené uživatele drog - doléčovací centra - existují a všem klientům v léčbě je doporučeno do nich docházet. Máte pravdu, že smysluplná činnost, úspěšné pracovní uplatnění, velmi pomáhá k udržení abstinence, ale všechno nezachrání. Je třeba se i nadále věnovat tématům, které k užívání drog a nadužívání alkoholu vedly.
Co se týká problematiky hledání práce, v Praze funguje i zařízení zaměřené přímo na pomoc s hledáním zaměstnání - Pracovní a sociální agentura SANANIM: www.sananim.cz/psa. Pokud není pro sestřenici Praha dostupná, napište mi, které větší město má poblíž a zašlu Vám kontakty na vhodné služby.
Vilma Š.