usnul
máma
Chrápe a jen se modlím aby chrápal co nejdýl. A co pak? S manželem jsme vymysleli fyzickou praci, dřevo a výkop na plot. Jenže to je na čas a co dál? ultimátum? nařízení? odmítnutí s postojem důležitosti, ikdyž vám to srdce drtí, chodí do práce, má velké ego, sebestředný postoj, a splečenskou touhou uznání. Vnitří dítě, sebeúcta na nule. nemá se vůbec rád.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, omlouvám se za pozdní odpověď. Předpokládám, že se stav syna již upravil. Je velice dobře, že usnul a že se má tělo/hlava šanci zregenerovat. Pokud ovšem příznaky neustoupili, je opravdu na místě vyhledat psychiatrickou pomoc.
Jak jsem již psala v předchozí odpovědi, není dost dobře možné řešit situaci takto po internetu. Myslím, že nápad, že syna zapojíte do manuální práce, je dobrý, ale jak píšete sama, je to dočasné řešení. Bylo by potřeba, aby byl problém řešen komplexněji - jedná se o užívání drog u syna, váš a manželův vztah k němu, jeho vztah k ex-přítelkyni a dítěti - a vše spolu zjevně souvisí. Z toho, co píšete, mi vyplývá, že syn bydlí u vás - tudíž je zcela na místě, si stanovit nějaké hranice, co budete synovi poskytovat a za jakých podmínek a jak se bude na péči o domácnost podílet (příspěvek na bydlení, jídlo a pod.).
Nevím, kolik synovi je, jak závažný je jeho problém s drogami, zda už jste se s tím potýkali někdy v minulosti, nevím, zda byly drogy důvod odchodu přítelkyně... Nevím, zda už jste se synem mluvili o drogách a o tom, že by měl vyhledat nějakou pomoc, a jak on se k tomu celému staví...
Takže konkrétněji Vám moc poradit bohužel nemůžu. Rozhodně bych Vám ale doporučila, abyste se o tom poradila s někým z odborníků osobně - pokud mi napíšete, odkud jste, tak Vás mohu nasměrovat na vhodného kolegu. Zařízení, která poskytují pomoc a poradenství uživatelům drog, nabízí (zpravidla bezplatné a anonymní) poradenství i pro jejich rodiče a blízké. Měla byste možnost to s někým probrat, získat potřebné informace a podporu a zjistit, jak ve vztahu k synovi nejlépe postupovat.
Zatím držím palce.