info o situaci
Máma
děkuji, kolem 11 odešel někam že na něho někdo čeká, pravda že se honí za přeludem v jeho hlavě. Odešel. Kolek 16 hod volal soused kde syn bydlí a ptal se zda někdo v naší rodině nezemřel konkrétně manžel shodou okolností jsem ho odvážela do práce a byla jsem kousek od synova bytu, když jsem přijel syn byl vyděšený, že táta je mrtvý, že ho viděl zabaleného v prostiradle v okně avšichni říkaliže je mrtvý. Zavolala jsem manželovi aby vyšel a ukázal se našemu synovi, že je živ a zdráv. Následovala krátka úleva mírné zklidnění a nasledovala obava,že syn nestačil zabezpečit uzamknout garáž můj manžel zareagoval pohotově a řek buď v klidu já to zařídím, pošlu tam agenturu. Pervitin Heroin, nevíme. Každopádně je to bezmoc. volat nevolat 155 s doprovodem policie, i když na mě neutočí akorád slovní pokud zareaguji nevhodně a rychle se rozeběhnu, abych mu zabránila k odchodu za jeho hlasy, předstírám nevolnost abych ho rozptýlila a soustředil se na mě. Je to citový vydírání ale jsem bezmocná zavolat záchranku, naivní ddoměnky a přání. Aplikace nějakého svinstva Středa odeěla od něj jeho přítelkyně s s jeho 1/2 roční dcerou, manžel jí odstěhoval pár věcí ve čtvrtek ráno. Psycho nevím zda má opičí láska a neustálé naivní doměnky mu pomohou.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Syn pravděpodobně trpí toxickou psychózou, která bývá způsobena užíváním stimulačních drog (je typická zejména pro pervitin). Sama říkáte, že něco užil ("aplikace nějakého svinstva"). Navíc je v obtížné situaci po rozchodu s přítelkyní (nevím, zda syn užíval drogy již dříve a zda to bylo důvodem, proč od něj přítelkyně odešla). Počítám, že v tuto chvíli již potíže ustoupily nebo jste se obrátili na odbornou pomoc.
Myslím, že i pokud se stav upravil a syn se chová přiměřeně, bylo by na místě vyhledat nějakého odborníka. Situace je pravděpodobně složitější, než jak se dá popsat takto po internetu, a já Vám těžko mohu konkrétněji pomoci, co se týče synova užívání drog, rizika opakování psychotických stavů, jeho vztahu s přítelkyní a dcerou (zda v tom figurují drogy či nikoli, nevím), Vašeho vztahu k němu.
Pokud mi napíšete, jak situace vypadá nyní (a také odkud jste), mohla bych Vás zkusit na někoho z kolegů, kteří by se vám a synovi mohli věnovat, ve Vašem regionu.