Těhotenství a codein
Jiřka
Dobrý den,
mám na Vás dotaz. Nevím jestli mi ho tady zodpovíte, ale už nevím kam se obratit. Na ultrazvuku 25.1.2013 mi pan doktor zjistil, že jsem těhotná. A k doktorovi jdu zase až 19. února. Poslední měsíčky jsem měla 17.12. a 11.1. jsem popíjela víno (nějaké 3 skleničky po 2 deci) a 12.1. jsem si dala taky trochu. A od 30.12. jsem pak 4 dny brala Codein (3-4 tablety denně, celkem 14 tablet, 30mg) (možná v době otěhotnění), naordinoval mi to pan doktor na pohotovosti proti kašli v době chřipky . Mám teď velký strach jestli to nemůže na miminku zanechat nějaké špatné následky, nějakou vrozenou vadu, jestli to na začátku může nějak ublížit, hlavně ten codein, chřipka a alkohol. Nechci ještě k tomu stresovat miminko, ale jsem z toho strašně nešťastná :( . Nevím co dělat. Moc Vám děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
omlouvám se, že jste musela tak dlouho na odpověď čekat. Nyní už se blíží termín Vaší další kontroly u lékaře a snad jste tedy klidnější, pokud se vše dobře vyvíjí.
Nemá význam se nyní stresovat tím, jestli jste v době otěhotnění užívala Codein nebo ne, jestli jste byla nemocná nebo si dala sklenku vína. Takové věci se stávají poměrně často a Vaše miminko bude s největší pravděpodobností úplně v pořádku. Vlivů, které na ně působí v prvních měsících je tolik, že se tak jako tak dá málokdy určit, co bylo případnou příčinou potíží. Věřím ale, že žádné nenastanou. Na to, abyste byla úplně v klidu se budete muset ještě chvilku počkat (a možná to nebude nikdy), stejně jako všechny těhotné, i když je třeba nepotkala ani rýma. Zkuste se tedy nestresovat a raději si užívat čekání na miminko. Tím mu prospějete nejlépe.