Je možné, aby mi kamarádka podstrčila drogu?
Lucka
Je možný, aby mi má přítelkyně nějakym způsobem podstrčila nějakou drogu? V pátek jsme spolu byli v klubu. Než se to rozjelo,tak mi obědnala koktejl, a taky jsem od ní měla několik bombónů. Vypadalo a chutnalo to jak lipo. Nebyly v originálním balení,ale v ňáký krabičce. A taky 3 cigarety. Ty byly taky v ňáký kovový krabičce. Vím od ní, že občas kouří trávu a párkrát měla extázi. Můj stav by podle vašich popisů odpovídal na extázi, nebo pervityn. Když začly hrát a já šla na parket, tak se mi nejprve zatočila hlava a zatmělo před očima. Pak jsem cejtila jak se mi rozbušilo srdce, teplo po celim těle, krásnej pocit u srdce a dokonce se mi uvolnil nos.(Má chronickou rýmu)Následoval neskutečnej nával energie,eufórie a štěstí. Z počátku jsem chvíli viděla dvojitě a trochu rozmazaně,ale po chvíli jsem měla naopak hodně zostřený vidění a sitější vnímání barev. Dalších 6 hodin jsem měla chuť neustále tančit,vůbec jsem necítila žádnou únavu,ani boles,a pořát jsem měla chuť zrychlovat. Jakákoliv písnička mě přišla jako neskutečný hit a hrozně se mi líbilo pozorovat blikající světla. I tak jsem se krotila a chvílemi si dávala pauzu a snažila se pít hodně minerálek, občas colu light. Po té ještě při cestě domů jsem byla pořát plná energie a neustále nám s kamarádkou jela pusa snad 300 slov za minutu, ale vše dávalo smysl, pořát se bylo o čem bavit. Pamatuju si vše naprosto přesně do posledního detajlu. Co kdy hrálo za písničku, co měl kdo na sobě... Po příchodu domů jsem se koukala do zrcadla a měla oči jak talíře. Měřila jsem si na zápěstí tep a napočítala přes 180 za minutu, ale stále jsem byla v eufórii a nabuzená. Když jsem si lehla do postele, tak mi stále zněli v hlavě písně z tý diskotéky. Pak jsem usla, ani nevim jak. Asi po čtyřech hodinách jsem se probudila zcela odpočatá a stále plná energie. Hned jsem šla chystat sídani, po té uklízet, pak oběd... Kamarádka stále tvrdí, že mi nic nepodstrčila.

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
podle vašeho popisu situace a stavů, které jste prožila, jste nějaké drogy užít musela. Zřejmě jste správně identifikovala typ drogy. Stavy, které popisujete, jsou podobné užití Extáze, nebo jiné drogy, která má podobné účinky. Co přesně to bylo, není možné na dálku zjistit. V současnosti se ale na trhu objevují zcela nové syntetické drogy, jejichž účinky a rizika nejsou zatím příliš prozkoumané.
Z toho jak jste popisovala průběh večera, tak se mi nejvíc pravděpodobné vidí užití extáze, nebo drogy s podobnými účinky - ve formě „Lipa." Tablety můžou mít různý tvar a dokonce i příchuť. Na některých fórech, kam píšou uživatelé drog své zkušenosti, porovnávají tablety extáze jak tvarem, tak chutí k Lipu.
Takže Vaše první zkušenost s tímto druhem drogy byla relativně pozitivní. Doufám, že dokážete odolat tomu, abyste si jí vzala ještě někdy jindy. Ne vždy to musí být tak příjemné jak tentokrát. Užívání drog, extázi nevyjímaje, nese s sebou značná rizika.
Kamarádku poučte, že pokud Vám skutečně podala drogu ona, tak se dopouští trestního činu. Krom toho večer mohl dopadnout úplně jinak. Mohlo Vám být blbě, nebo jste taky mohla třeba zkolabovat.
Dávejte na sebe pozor!
Miroslav Giljan