Zavislost na Zolpidemi
Andreas
Pečuji o nespolupracující postiženou osobu která asi rok pro snažší usínání užívá 1 tabletu denně. Večer před podáním léku se objevuje značný neklid a svalové spazmy, po podání pak mizí. Domnívám se, že by mohlo jít již o závislost. Prosím o radu, zda je vhodné Zolpidemi střídat s hypnotiky s jinou účinnou látkou (příp. jakou byste doporučil),pro omezení závislosti. Případně je-li vhodné pro utlum pro usínáni užití vytažku z THC s potravou. Velmi mi záleží na psychickém konfortu dotyčné osoby. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
Zolpidem je hypnotikum určené pro krátkodobé užíváí, sám výrobce uvádí, že doba užívání by neměla překročit 4 týdny. Je velmi pravděpodobné, že potíže jsou opravdu vyvolány dlouhodobým podáváním. Jakékoliv změny v užívání psychofarmak je ale ezbytně nutné konzultovat s psychiatrem, obzvlášť pokud by mělo dojít ke kombinování léků. Předpokládám, že postižená osoba, o kterou pečujete, pravděpodobně užívá ještě i jiné léky. O to spíš je opravdu třeba změnu medikace prodiskutovat s jejím ošetřujícím lékařem, který jí hypnotika předepsal. Není možné ordinovat něco na vlastní pěst, o to víc, že reaguje již tak výrazně (spazmy).