Mucuna
Veselý Petr
Dobrý den,
Jsem asi 10 let obdařen Parkinsonovou chorobou.V listopadu jsem byl na 14 dní v Ayurvedické nemocnici v Indii,kde mě dávali prášek z Mucumy pruriens. Efekt více jak uspokojivý. Chtěl bych používat i nadále tento prášek k zmírnění syptomů které proází toto onemocnění. Můj dotaz je: Jak může ovlivnit schopnost řízení automobilu a jak dopadnu v případné kontrole na obsah psychotrop.V Indii mě tvrdili že je vše OK ale nejsem si tím až tak úplně jistý. Oni mají všechno OK.
Děkuji za odpověď
Veselý Petr

Odpověděl: Tomáš Nedvěd
Dobrý den,
odpovědět na tento dotaz je velmi obtížné. Pokoušel jsem se vyhledat relevantní informace a bohužel je jich pomálu. Mucuna je sice někde řazena mezi halucinogeny, ale její halucinogenní účinky jsou zřejmě sporné. Uživatelé popisují účinky jako rozostřené vidění, pocity, že je člověk "mimo", které však rychle odezní. Při doporučeném dávkování by se však tyto účinky projevit neměly a mně se nepodařilo nikde vyhledat žádná rizka užívání. Vy sám máte s touto látkou zkušenost, takže byste měl vědět, nakolik při běžném dávkování ovlivňuje vědomí. Hlavní účinná látka L-Dihydroxyphenylalanin není na seznamu omamných a psychotropních látek a produkty z této rostliny jsou běžně na trhu. Nejsou to však certifikované léky. Při běžné kontrole na obsah psychotropních látek byste neměl mít žádný problém, protože běžně užívané testy nedetekují takto specifické účinné látky.
Přeji hezký den.
Tomáš Nedvěd