Závislost na marihuaně
Miky
Dobrý den, mám na Vás prosbičku. Manžel již minimálně 15 let kouří marihuanu, pravidelně, každý den cca 2 - 3 jointy. Chtěl by s tím skončit, protože nám to již dost leze do rozpočtu, ale nastal problém. Pokud si manžel nezahulí, je nervózní a to opravdu celkem hodně, nejí, protože ho bolí žaludek a nedá se s ním vydržet. Chtěla bych se zeptat, jestli mu mohu s tímto nějak pomoci, aby to pro něj i pro mě bylo snadnější. Velice Vám děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
zbavit se závislosti na marihuaně není vůbec tak snadné, jak to na první pohled vypadá (podobně jako závislost na nikotinu je záludná). Nejlepší by bylo, kdyby manžel navštívil ambulantně některé z center nebo ordinací, které se věnují závislostem. U každého je totiž problematická trochu jiná část odvykání. Obecně nelze říct, na co si dát pozor, nebo v čem pomoci. Je toho hodně a zároveň možná s mnohým žádný problém nebude. Proto je vždy lepší posoudit situaci individuálně. Vám se uleví, protože se bude o manželovu závislost starat někdo jiný, kdo nebude zatížen osobním vztahem, pomoc bude efektivní, jelikož půjde o odborníka se zkušenostmi, který nebude tápat metodou pokus-omyl. Jednoznačně platí, že taková cesta bývá nejrychlejší a mívá největší šanci na úspěch. Někdy dokonce stačí jen jedna dvě návštěvy, u každého je to jinak.