zavislost na cocain
l.kim
dobry den chtela bych se zeptat jak se projevuji lide ktery tu to drogu pouzivaji .a jake sou pak naznaky pro odvykaci kuru dekuji za odpoved z pozdravem

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
člověk intoxifikovaný kokainem se projevuje nejčastěji jakýmsi „zrychlením" - je nápadný tím, že z něho srší energie, je neklidný, hodně mluví apod. Ze subjektivních pocitů může člověk na kokainu pociťovat kromě už zmíněných návalů energie, taky pocity euforie, štěstí, často se stává, že má zvýšené libido (chuť na sex). Z nepříjemných pocitů může člověk pociťovat úzkosti, nebo např. pocity pronásledování.
Dlouhodobí uživatelé kokainu postupně zvyšují svojí dávku z důvodu, že se jim vytváří na tuto látku tolerance. Jinými slovy nestačí jim na kýžený efekt to, co předtím. Typické pro lidi užívající tuto drogu je, že ji užívají několik dní v kuse (tzv. kokainové jízdy) a po vysazení se z toho dalších pár dní dostávají (což může znamenat několik dní spánku a potřeby jídla, což jsou potřeby kokainem potlačené).  Dlouhodobé užívání kokainu může spustit mnoho psychických potíží, depresivní a úzkostné stavy, až po toxické psychózy.  Člověk na kokainu má sníženou potřebu jíst, takže někteří jedinci můžou hubnout. Vzhledem k obvyklé aplikaci šňupáním může dojít taky k poškození nosní sliznice.
Nutno ještě dodat, že kokain je na české poměry relativně drahá droga, takže jí užívají lidi, kteří si to z finančního hlediska můžou dovolit. Mnohem běžnější je užívání pervitinu, kterého účinky jsou podobné (patří taky mezi stimulancia).
Tato droga nevyvolává typickou fyzickou závislost (jako je to např. u heroinu). Nedostavuje se tzv. absťák, jak je tomu u jiných drog. Vůbec to ale neznamená, že by byl kokain lehká droga. Psychická závislost na této látce bývá hodně silná a velmi těžce se s ní bojuje.
Další informace o kokainu si můžete načíst např. zde:
http://drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
Jestli budete ještě potřebovat nějaké informace, tak budu rád, když napíšete.
Mějte se hezky!
Miroslav Giljan