projevy subutexu
máma
Spěchám k vám načerpat informace, neboť nerada bývám "za blbce" - zejména, když mě za nos vodí vlastní dítě (17). Historie: dcera, pervitin (1/2 roku), heroin (1 a půl roku) - nitrožilně. Nyní cca 6 měsíců abstinuje (namátkové testy jsou negativní), avšak... Má o deset let staršího přítele (cca 10 let na heroinu), který před několika měsící začal užívat subutex (čas od času, jak jsem se dozvěděla, ho aplikuje nitrožilně). U dcery se začaly objevovat zvláštní stavy, které některými projevy připomínají heroin - malátnost, padající "ospalá" víčka, padající hlava (nestrefuje se např. cigaretou do pusy), zaznamenatelný úbytek váhy - chybí však "heroinové" oči, zorničky - zdá se - reagují normálně. Když se u ní tyto stavy projeví, vzápětí hledá nějaké prášky na bolesti hlavy. Nemohou to být známky toho, že si spolu s oním přítelem "zobne" subutexu? Vaši poradnu pravidelně sleduji (klobouk dolů před vaší prací) a možná by stálo za to, kdyby ji "povinně" sledovali rodiče i učitelé. Srdečně zdravím máma

Odpověděl: Jakub Minařík
Subutex (buprenorfin) je syntetický opioid, která se užívá k detoxifikaci a substituci při závislosti na heroinu - dělá miosu stejně jako třeba heroin a má v zásadě taky stejné oučinky. Miosa ale bude méně výrazná.
Kolegové, kteří sedí vedle mě soudí, že by mohla užívat benzodiazepiny (rohypnol, diazepam, ...) Mohli by mít pravdu. V zásadě jsou to stejně nebezpečné drogy, jako heroin. Trochu je mi záhadou proč ty léky na bolest hlavy. Jde o to co hledá - může to mít psychotropní efekt - může to tlumit její chuť si něco dát - může to být pro formu - jen tak, aby nebylo nápadné proč je divná. Bolí ji přece hlava.
Pokud jste Pražská, stavte se. Jsme vám k disposici pro radu i psychickou podporu. Zavolejte 220803130, dohodnem se. Pokud nejste z Prahy, napište. Doporučím vám kontakt ve vaší blízkosti. Tohle se mi jeví jako nejvhodnější řešení... a víte co - můj osobní typ je, že dcera zase bere. Jde o to, zda jestli to co testuje je její moč a taky jestli ji testujete na to, co bere. Subutex se vám v testech na opiáty neobjeví. Má jinou chemickou strukturu. A benzodiazepiny taky ne. Pokud nepoužijete testy pro ně určené. Možná se pletu, ale myslím, že tohle je taky jedna z variant.