Pro Vilmu Šilarovou 2
Viktorie
Děkuji Vám,i celému SANANIMU,za všechen váš čas.Je to prostě úžasné,co děláte!!!Pro mně je úžasná i anonymita.V tváří tvář komukoliv tuto možnost ztrácím.Možná se toho ani nebojím,ale přece jenom....Děkuji Vám,že jste vyhledala kontakty v Plzeňském kraji.Znám je.Dcera dochází do zmíněného Pointu 14 na testy a já jsem docházela do P-centra,Plachého ulice.Ale v mém případě bylo všeho moc-i informací moc.Samozřejmě jsem v kontaktu s jejím psychiatrem,psychožkou,kurátorkou a nakonec i se svou psychiatričkou.Mám od mládí diagnostikovanou úzkostně-depresivní poruchu.Přečetla jsem si knihy od Doc.Prof.Jána Praška i další,abych dceři lépe rozumněla.Mám pocit,že teoreticky vím ,jak dál.Ale tak nějak mi to v životě nefunguje.Sama v sobě mám věčné strachy.Hlavně se bojím o NÍ.Ale mé strachy k Vám asi nepatří.Zde je to o drogách a závislostech,a i to se nás týká-týkalo\"snad\"Snad bude má dcerka už vždy \"čistá\".Jěště jednou Vám,i vám všem za vše DĚKUJI.S láskou a úctou Viktorie-vítězství.

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
nemáte zač děkovat, já děkuji za důvěru. Váš text je velmi milý a je hezké číst pozitivní zpětnou vazbu na moji (naši) práci. Ráda bych Vás ujistila, že Vaše strachy sem rozhodně patří, protože se nevěnujeme ve své práci jen osobám užívajícím drogy, ale i jejich blízkým. Je fajn, že se staráte i o sebe a docházíte k psychiatrovi, protože neléčené úzkosti a deprese dokáží život pěkně zkomplikovat (knihy J. Praška jsou mimochodem skvělé :)). Dobrým doplňkem k psychiatrické péči je i terapie, ve které se naučíte s úzkostnými stavy zacházet, rozpoznat příčiny, které je způsobují a částečně je eliminovat. Je to běh na hodně dlouhou trať, ale výsledek za to stojí.
Přeji Vám i nadále hodně sil a trpělivosti a samozřejmě se můžete znovu ozvat
Vilma Š.