drogy pervitin
zoufalec
Dobrý den,
mám dospělého syna, který už v minulosti měl problém s pervitinem.Tehdy byl ochotný a chodil se léčit ambulantně do poradny..před několika měsíci přišel o přítelkyni,o práci a nyní mám pocit( nebydlí s námi), že znovu užívá drogy. Má 27 let.zatím zapírá,ale všechny příznaky tomu nasvědčují.. nejí, nedbá o sebe, nehledá si práci, nezvedá telefony, neotvírá,vede \"hloupé\" řeči, je nespolehlivý.,filozofuje, je podrážděný..
Vůbec nevím co mám dělat, jak mu pomoci. děkuji

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz, je dobře, že píšete. Vaše situace, ve které jste se ocitli, není vůbec jednoduchá. Vzhledem k tomu, že je syn dospělý, záleží prakticky výhradně na něm, jak se svými problémy naloží. Vy mu můžete poskytnout podporu, zajímat se o to, co se s ním děje a reflektovat jeho chování. Víc bohužel neovlivníte. Pokud už syn absolvoval zkušenost s léčbou (nevím, jak dlouho trvala a jak dlouho poté vydržel abstinovat), měla by být šance, že pomoc vyhledá znovu, v praxi se tak většinou děje. Za jak dlouho to bude, hodně závisí i na tom, jak moc prozatím převažují pozitiva (co mu droga dává) nad negativy.
Nevím, z jakého regionu pocházíte, ale například v Praze existuje Poradna pro rodiče uživatelů drog SANANIM, kam byste se mohla, v případě zájmu, obrátit a probrat osobně Vaši nelehkou situaci se synem. Na menších městech obvykle podobné poradenství rodičům a blízkým poskytují Kontaktní centra pro drogově závislé. Při osobní konzultaci můžete společně s poradcem promyslet strategie, jak syna motivovat a zároveň sebe ochránit. Kontakty najdete zde na webu: http://www.drogy-info.cz/index.php/map/.
Přeji hodně sil a trpělivosti. Pokud by Vám odpověď takto nestačila nebo jste se potřebovala na cokoliv doptat, ještě se ozvěte. Případně Vám mohu doporučit konkrétní zařízení, kam se obrátit, pokud mi napíšete, odkud jste.
Vilma Š.