konec s kourenim marihuany
miu
Dobry den, kouril jsem asi 10let marihuanu kazdy den a nyni jsem prestal a zasivam opravdu neprijemny stav - jako bych byl nemocny, neni mi dobre a v noci mam hrozne sny. Stale myslim na to kdy si opet zakourim. Jak se tomu branit a co pomaha? Prosim o odpoved, nemam moc silnou vuli. A co delat abych nemel ty zle sny?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
po deseti letech už se při pravidelném častém kouření jedná o slušnou závislost. To, co zažíváte, jsou odvykací stavy, které bohužel ještě nějakou dobu potrvají. Nepíšete, jak je to dlouho, co jste přestal. První by měly odeznít (po několika dnech) slabosti a pocit nemoci, nejdéle přetrvávají problémy se spánkem. Bojovat se s tím dá jen omezeně - co nejzdravější životospráva, hodně vitamínů, tekutin, pohyb na čerstvém vzduchu, pravidelně chodit spát, večer si dát čaj z meduňky. I tyto potíže ale časem odezní. Co je nejvíce nebezpečné jsou psychické problémy, které se mohou objevit, ve formě depresí, úzkostí apod. Pokud by přetrvávaly déle než týden dva, pak je rozhodně dobré navštívit psychiatra a s ním zvážit, jestli se stále ještě jedná o přímý následek odvykání nebo už jde o něco trvalejšího.
Odvyknout marihuaně není vůbec jednoduché, i když se někdy mylně tvrdí, že závislost nevzniká. Pro každého jsou rizika trochu někde jinde - nuda, deprese, staří známí, rituály s marihuanou spojené apod. Proto se ani nedá obecně říct, co je třeba udělat. Nejlepší by bylo zajít do některého z doléčovacích center a tam společně situaci probrat a zaměřit se na to, co je důležité právě pro Vás. Pokud by to nebylo možné, pak můžete zkusit najít pro Vás užitečné rady v některých svépomocných materiálech na http://drnespor.eu/addictcz.html.
Přeji hodně sil a trpělivosti!