Adresy poradenlecby lekove zavislosti
Lucka
Dobry den, poradte mi prosim kam bych se mohla obratit o pomoc. 10 let jsem pravidelne uzivala psychotropni leky a benzodiazepiny a antidepresiva,Na začatku roku 2012 mi je doktroka osdtavila na jednou, zůstalo jen triticco a hypnogen. Cely rok jsem byla po nemocnichich a me somaticke potize se shorsovaly. Nyni mam velice vysoky krevni tlak - hypertensni špičky a paresztezie. Moje doktroka tvrdi, ze depresivni stav se zhoršuje z duvodu zhorseni somatyckeho stavu a ja si myslim, ze je to opacne (nejen ja i lekari). Jsem objednana k jine lekarce ale az na zacatek brezna a ja se obavam aby ten tlak np. 220/120 nezapričinil komplikace. Tlak lecim na Interne a dostavam uz max.davky leků. Prosim poradte mi kde bych mela byt lecena na Interne, psychiatrii nebo v poradne na detox?
Prosim o podani adresy v Praze kam bych se mohla obratit.
Dekuji
S pozdravem
L.S.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
v případech, jako je ten Váš, kdy se jedná o kombinaci závislosti, psychických potíží a vážných somatických potíží, se obvykle postupuje směrem od fyzického zdraví k psychickému. Záleží na konkrétním případu a vážnosti jednotlivých komplikací, ale většinou se nejdříve řeší to, co nejvíce akutně ohrožuje život a zdraví a zároveň nevyžaduje léčbu na měsíce (což závislost, včetně doléčování vyžaduje). Zkonzultujte to tedy především s internistou a nějakým psychiatrem, který má zkušenost i se závislostmi (důležité jsou všechny možné detaily, na které zde není prostor), ale pravděpodobný scénář by mohl být nejdříve stabilizovat somatické zdraví, především tlak, to by mohlo, jak sama píšete mít pozitivní vliv i na psychickou pohodu, tedy deprese. Pokud ty by nebyly příliš silné, lze je řešit současně s odvykáním, to nebývá problém. Případně s léčbou depresí začít o něco dřív. Drastické změny a vysazování kombinací léků občas nedělají dobře a je třeba pečlivě vše prokombinovat.
Otázku závislosti můžete v Praze konzultovat například v AT poradně u Apolináře, na Praze 2 (Apolinářská 4), až se budete objednávat, upozorněte i na současné depresivní stavy, aby se s Vámi setkal hned nejlépe psychiatr, který by dokázal posoudit nejlépe obojí.
Přeji hodně štěstí, pokud byste ještě cokoli potřebovala, napište.