samoléčba
Mára
Dobrý den,
moc vám děkuji za odpověd na moji první otázku.Znám protidrogové terapeuty ale bohužel mi ani to nepomohlo,zhruba před 10 lety jsem se léčila v Bohnicích,když jsem byla propuštěna tak jsem si po pár týdnech začala píchat s čímž jsem brzy přestala páč jsem měla psychozy a byla jsem hrozně vychrtlá.Vydržela jsem abstinovat asi půl roku a pak opět začala ale šnupat.Po nějaké době jsem se zamilovala a tak jsem najednou neměla ani potřebu pokračovat v braní.Další abstinence vydržela cca 3 roky.Máme ted s přítelem dvě krásné děti starám se o ně skvěle ale bohužel zase to braní a to jen kvůli tomu,že jsme si s partnerem přestali rozumět,tomu jsem všechno řekla a chtěla jít na léčení ale je proti tomu,tvrdí,že musím chctít sama,žádala jsem ho o pomoc ale bohužel se po pár dnech oběvili jen nadávky,že jsem fetačka.Na jednu stranu chápu jeho reakci ale já bych se k němu zachovala jinak kdyby měl náký takový problém.Proto jsem chtěla zkusit přestat sama ale nejde mi to a já jsem z toho hrozně neštastná....

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
moc děkuji za to, že jste znova napsala a upřesnila co se děje.
Jak píšete, tak už máte zkušenost s léčbou. V Bohnicích se jedná většinou o tříměsíční pobyt, na který mnoho klientu navazuje ještě pobytem v terapeutické komunitě. Pro klienty, kteří ukončí léčbu jsou ještě tzv. doléčovací centra. V podstatě tuto službu využívají klienti, kteří již delší dobu abstinují a fungují v „normálním" životě, ale potřebují ještě nějakou oporu k tomu, aby u nich např. nedošlo k relapsu, nebo aby ho zvládli bez znovu rozjetí užívání, případně aby zvládali své pocity, životní povinnosti apod. Takže určitě nezoufejte, že se to na poprvé nepovedlo.
Píšete, že jste začala znovu brát, protože jste si s partnerem přestali rozumět. To mi přijde hodně důležité. Je možné, že drogám propadáte z důvodu, že jste v životě nespokojená a zkoušíte najít nějakou úlevu, i když ne tu správnou.
Když jste absolvovala pobyt v PL Bohnice, tak určitě víte, že užívání drog se nedá jednoduše stopnout. A taky bohužel není žádný návod, který by se dal napsat přes internet. Kdyby to tak bylo, tak nejsou potřebné žádné léčby. To víte Vy, ale bohužel ne Váš partner. Možná má pocit, že se všechno dá vyřešit rychle tím, že budete „skutečně chtít." Jestli Váš partner nemá zkušenost s drogovou problematikou. tak mu to sama asi těžko vysvětlíte.
Plně podporuji Vaše rozhodnutí jít se léčit. Je ještě předčasné mluvit o tom, jaký typ léčby to bude.
Co se týče drog, tak už máte něco za sebou a je skvělé, že si dokážete přiznat problém a také máte odhodlání ho řešit. V současnosti jste v situaci, kdy nejde jenom o Vás a Váš vztah, ale i o výchovu Vašich společných dětí.
Považuji proto za důležité, aby Váš partner věděl, co se s Vámi děje. Napadlo mě, že by bylo dobré, abyste společně s ním zašla za odborníkem. Jestli bydlíte v Praze, tak Sananim o. s. provozuje službu s názvem Poradna pro rodiče. Toto zařízení je nejen pro rodiče, ale i pro partnery lidí, kteří se potýkají s drogovým problémem. Určitě by to mohlo pomoct k tomu, aby Vás partner víc chápal. Jistě si uvědomujete, že je vždy lepší, když se řeší problém s braním drog co nejdřív. Když k tomu budete mít podporu partnera, tak to bude v mnoha oblastech jednodušší. Další variantou je Denní stacionář SANANIM, kde nabízejí ambulantní léčbu, a jsou specializovaní na léčbu žen-matek s dětmi, tam pokud zajdete a domluvíte se na nějakém ambulantním poradenství, tak by Vám to mohlo pomoci. Pomoc matkám s dětmi je vlastně váš případ. Kontakt s nimi můžete využít i anonymně, nemusíte se obávat, že by cokoli hlásili kamsi na sociálku. A váš partner se pak může účastnit sezení, která jsou určená pro rodiče a blízké těch, kteří do tohoto zařízení dochází.
Na konci textu Vám zasílám kontakt na daná zařízení. Připadají mi to jako nejvhodnější varianta, kde je možné začít.
Bohužel se obávám, že sama bez pomoci budete se závislostí bojovat jenom těžko. Vždy je lepší mít podporu jak, odbornou tak v okruhu své rodiny a přátel, zvlášť ve vaší situaci.
Denní stacionář o. s. SANANIM
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Janovského 26, 170 00 Praha 7
Telefon: +420 220 803 130
+420 220 800 041
GSM: +420 605 212 175
e-mail: stacionar@sananim.cz
Poradna pro rodiče
http://sananim.cz/poradna-pro-rodice-%28ppr%29.html
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
Telefon:     +420 284 824 234
Fax:            +420 284 824 235
GSM:          +420 739 268 527
e-mail:        rodice@sananim.cz
Přeji Vám hodně sil!
Miroslav Giljan