Pro paní Vilmu Šilarovou
Manželka
Dobrý den, předem se omlouvám že Vás zase obtěžuji.
Manžel přišel s novým nápadem, jak se zbavit závislosti na subuxonech. Mě to nepřipadá jako moc dobrý nápad, poradil mu to kluk, který mu prodává subuxony. Prý má brát týden tramaly, aby se zbavil bolesti, která přichází vždy po vysazení subuxonu, týden jsou prý bolesti nejhorší. Zná prý pár lidí, který měly stejný problém jako můj manžel a přestaly s tím tímto způsobem. Dočetla jsem se že ale na tramalu se člověk taky po pravidelném užívání stává závislým. Mohla by jste mi prosím napsat co si o tom myslíte, jestli to tak máme zkusit, nebo raději zůstat u subuxonu? A ještě jedna otázka, manžel docházel dříve k apolináři, ale neukončil tam léčbu, prostě tam přestal chodit, je možné teď začít chodit jinam, nebo se tam nejdřív musí odhlásit? Předem Vám moc děkuji za Váš čas a za odpověď

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
rozhodně neobtěžujete a máte pravdu, Tramal je opioid a tedy také návykový lék. "Kluk", co Vašemu manželovi prodává Suboxony se především dopouští trestného činu... Myslím, že by měl manžel konečně vyhledat odbornou pomoc a nesbírat "zaručené" rady z ulice.
Nedokážu odpovědět, zda by byla pro Vašeho manžela vhodnější substituce nebo úplná abstinence. Každopádně kdyby se rozhodl pro Suboxone, pak jedině legální - od specializovaného lékaře. Pokud manžel k Apolináři přestal docházet, nemusí se již "odhlašovat" a může nastoupit do jiného zařízení.
V Praze např.: CADAS SANANIM, Spálená 12, Praha 1, 222 924 245, 603 831 815 nebo psychiatrická ambulance v Kolíně spadající pod o. p. s. Magdalena, Smetanova 764, tel.: 733193646.
Vilma Š.