Otazka
PETER
DOBRY DEN!VOLAM SA PETER A CHCEL BY SOM SA OPYTAT NA UCINKY OPIATOVYCH PEPTIDOV, KONKRETNE "fenylmetylamin".NEVIEM, CI SA TO TAK PISE-ESTE MAM MALO INFORMACII.A POSLITE MI TO MAILOM AJ S VASOU ADRESOU, PROSIM.LEBO NEVIEM, CI SA MI PODARI ESTE SA NA TUTO STRANKU DOSTAT.DAKUJEM.PRAJEM VAM PEKNY DEN. PETER.

Odpověděl: Jakub Minařík
Mám li být upřímný, trochu jsem si s vaším dotazem lámal hlavu. Hlavně proto, že podle mě to není endogenní opioid. Je to látka spíš příbuzná budivým aminům a také je odbourávána enzymem monoamninoxidázou, kterým jsou odbourávány biogenní aminy jako serotonin, dopamin, noradrenalin. Deficit téhle látky bývá spojován s rozvojem depresivního onemocnění.
Myslím, že si i vybavuji nějaké experimentální podávání u depresivních pacientů v rámci léčebných pokusů u farmakorezistentní depresí. Doufám, že teď nestřlím úplně mimo, ale trouvl bych si říci, že ne. Našel jsem vám odkaz. Pokud umíte anglicky lépe než já, tak si možná i počtete. Já jsem žel buhu jazykovej Tatar. nebo Avar? :-)))