pomoc
mársíí
dobry den,chtela sem se zeptat co mam delat kdyz sem uplne v pasti a chtela bych se zmenit a byt normalni holka ako ostatni v mom veku.je mi za mesíc 16let a za svuj kratky zivot sem prosla moc spatnymi veci od 11let sem zacala feovat pervitin a v /10kourit travuˇ/ teda jen ho šnupu a kourim nikdy sem si nešlehala jako ostatni ,,přatele,,...rodice to zjistili ze fetuji tak sem jim slíbila ze to delat nebudu asi mesic sem byla cista ale rozjela sem se znovu myslela sem si ze to zvládnu bez pomoci ale nejde to.ted studuji a zalezi mi na skole ale drogy me v tom omezujou a ja nevim jak stí paszi ven??mohli by jste mi zdelit o asi tak mám delat??ted sem to oznamila mame ze chci jit k psichologovi ale bojim se toho ze to nepomuze..

Odpověděl: Tomáš Nedvěd
Dobrý den,
v prvé řadě Vás chci velmi podpořit ve Vašem rozhodnutí změnit životní styl. Záměrně nepíšu přestat brát drogy, protože už jste si zřejmě sama vyzkoušela, že to samo o sobě nestačí. Nezoufejte, jste mladá a možností, jak situaci řešit, máte ještě poměrně dost. Jde o to vybrat tu nejlepší, a proto je dobře, že jste se rozhodla využít odbornou péči. Lepší než klinického psychologa by možná bylo navštívit zařízení specializované na drogové závislosti. Zpravidla to bývá kontaktní centrum, které najdete téměř v každém větším městě. Můžete se tam telefonicky objednat, ale i přijít bez objednání. Služby jsou bezplatné a anonymní. Během několika sezení se Vás pracovník "káčka" doptá na podrobnosti a pomůže Vám vyhledat nejlepší péči. Děláte velmi důležité rozhodnutí a je dobré nebýt na něj sama. Na našem webu v rubrice Pomoc a léčba najdete informace o tom, co tzv. kontaktní centra pro uživatele drog nabízejí.
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba/streetwork,-k-centra.html. Myslím, že by bylo vhodné zapojit i Vaše rodiče, aby věděli, čím procházíte a mohli Vám také lépe pomoci a podpořit Vás. Nejprve tam samozřejmě můžete zajít sama a informovat o tom rodiče, pak tam třeba někdy zajít i s nimi, nebo jim doporučit, aby poradenských služeb využili také, aby získali potřebné informace.
Pokud budete chtít doporučit konkrétní zařízení ve Vašem regionu, stačí napsat, odkud jste. A pokud budete mít jakékoli další otázky, ozvěte se.
Držím palce a přeji hodně štěstí.
Tomáš Nedvěd