samoléčba
mára
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat jak se můžu sama dostat z drog.Beru pervitin a musim si alespon jednou za 14 dní dát.Když si nedám,tak se mi o tom zdá,mám špatné nálady,nic mě nebaví a mám dokonce i problémy se spaním.Hrozně mě trápí,že mám chutě a nedokážu je ovlivnit,nevím jak na to.Stále víc se tím užírám a pak když si dám,tak mám pocit,že už ani necítím ten krásný pocit jako dřív.Jinak bych chtěla podotknout,že šnupu.Děkuji vám za odpověd

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
je vidět, že užívání pervitinu Vám už výrazně komplikuje život. Je skvělé, že dokážete abstinovat někdy i dva týdny, na druhé straně z Vašeho popisu je poznat, že období abstinence za moc nestojí. A potom samotné užití drogy taky ne. I z těchto důvodů je patrné, že se Vám na pervitinu rozjela celkem silná psychická závislost.
Váš dotaz je směrován k samoléčbě. Obávám se ale, že to nebude až tak jednoduché.
Chutě, špatné nálady, problémy se spaním a další věci, se kterými bojujete, člověk těžko zvládá sám. Někdy pomáhá si jenom o daných potížích promluvit s člověkem, který vidí do problematiky užívání drog.
Z tohoto důvodu bych Vám rád doporučil konzultaci s odborníkem. Myslím, že tím nic nezkazíte. Nabízím Vám tuto možnost kvůli tomu, že radit přes internet co dělat, když o Vás v podstatě nic nevíme, je hodně problematické. Celkově není možné dávat žádné zázračné a osvědčené rady, jak má člověk abstinovat sám, protože by se mohly minout účinkem, s ohledem na to, že situace každého je velmi individuální.
Nevím, jestli znáte nějaké služby pro uživatele drog. Nejjednodušší je zkusit si zajít do Kontaktního centra a tam s pracovníkem probrat Vaše potíže a promyslet co dělat dál. Kontakt na nebližší kontaktní centrum najdete na stránkách www.drogy-info.cz, v mapě pomoci. Případně ještě napište, které větší město máte dostupné, a rád Vám zašlu kontakt na některé zařízení v daném městě. Co nabízí kontaktní centra pro uživatele drog, naleznete např. v rubrice Pomoc a léčba na našem webu
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba/streetwork,-k-centra.html.
Poradenství je bezplatné a lze ho využít i anonymně.
Zatím se mějte a držím palce! Pokud by bylo potřeba, neváhejte se znovu ozvat.
Miroslav Giljan