pervitín starostlivost o zdravie
Anna
Mám dotaz ohľadne brania pervitínu nosom. V akých časový intervaloch je najlepšie brať nosové kvapky a nosový olej. Aby sa čo najviac oddialilo jeho zničenie. Kedy, po pužitý prášku, cez pauzy v akých intervaloch? Ďakujem za odpoveď. Myslím, že veľa ľudí z toho dôvodu prechádza na branie ihlami. :(

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý deň,
budem predpokladať, že sa jedná o Váš problém. Fajn, že sa zaujímate o to aby ste si ničil nos čo najmenej. Určite ale viete, že užívanie pervitínu neničí len nos, ale môže celkom zásadné poškodiť okrem fyzického zdravia i zdravie psychické.
Prejsť na aplikáciu ihlou určite nie je dobrá voľba. Mnoho ľudí začína s týmto druhom aplikácie nielen kvôli problémom s nosnou přepážkou ale dosť často im už príde nedostatočný „nájazd" a celkové účinky pervitínu pri aplikácii cez nos.
Jednou z rozumnejších a menej škodlivých možností ako užívať pervitín, než vnútro žilnou aplikáciou je aplikácia pomocou prázdnych kapslí cez žalúdok. Tá ma ale tiež svoje riziká. Nakoniec úplne bezpečná aplikácia drog neexistuje.
Náš kolega MUDr. Minařík odporúča k regenerácii nosovej sliznice nosné kvapky Euphorbium niekoľkokrát denne a nosný olej Coldastop, 2-3x denne. Obidva tieto prípravky pravidelne a dlhodobo. Obávam sa ale, že v prípade, že nedôjde k obmedzeniu aplikácie cez nos, tak to problém nevyrieši. Nepíšete ako často pervitín beriete, každopádne ak sa Vám podarí frekvenciu užití redukovať, tak tým nič nepokazíte.
Prajem Vám čo najmenej problémov s drogami do budúcna.
Miroslav Giljan