abstinencni potize
sony
dobry den,
uzival jsem pervitin cca 3 roky. z toho asi 2 roky nitrozilne. posledni rok jsem bral denne asi pul gramu. v listopadu jsem se rozhodnul s tim seknout. za listopad a prosinec jsem mel celkem asi 5 relapsu. posledni relaps byl prvniho ledna. od te doby jsem nebral nic. muj problem je v tom ze posledni tyden se moje telo zacalo chovat, jako kdybych fetoval vesele dale. a ne nijak malo. dokonce se pokousi i o zacinajici toxickou psychozu. mam drobne sluchove halucinace, vykyvy nalad, denodenni flashbacky, malo spim, malo jim...proste frcim, jako kdybych bral...trva to uz tyden a ja z toho zacinam byt nestastnej. nechci se citit, jako kdybych fetoval, ale presne tak se citim...je tohle normalni?..stava se to?

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz, je dobře, že píšete. Stavy, které popisujete, se opravdu podobají toxické psychóze a není výjimkou, že se objeví i po delší době abstinence. Samozřejmě fakt, že se to stává, neznamená, že je to normální a bylo by více než vhodné, kdybyste vyhledal odbornou pomoc psychiatra.
Je moc fajn, že se snažíte přestat brát pervitin, avšak 5 "relapsů" za dva měsíce svědčí spíše o snížení frekvence užívání, než o abstinenci...
Navštěvoval jste někdy nějakou odbornou službu pro uživatele drog, alespoň kontaktní centrum, nebo se snažíte zvládat pervitin jen svépomocí?
Pokud byste měl zájem a napsal mi místo Vašeho bydliště (stačí nejbližší větší město), mohla bych Vám zaslat kontakty na konkrétní zařízení.
Přeji hezký den a ještě se ozvěte
Vilma Š.