Relaps?
Petra
Dobrý den,
nevím, zda píši sem do poradny správně, ale nevím, kam jinam. Je mi 36let, mám malé děti. Ve 20ti letech jsem asi půl roku užívala kokain (příležitostně). Poté jsem odjela pracovat do Německa a s drogou jsem neměla již žádný kontakt a celé toto období jsem velice striktně vytěsnila a upřímně jsem ani při psychoterapiích, kdy jsem měla napsat svůj životní příběh, na to ani nevzpomněla. Ovšem letos v září jsem najednou večer před usnutím cítila chuť kokainu zcela zřetelně v ústech a od té doby se něco změnilo a nevím si s tím rady.Začala jsem shánět kokain, což se mi podařilo. Zatím jsem si ovšem nic nevzala, ale vím, že to jinak nezvládnu. Ale mám strach. Ve 20ti jsem neměla mnoho povinností a vše jsem zvládala celkem bez povšimnutí okolí. Ted si tím nejsem jistá.Jinak jsem zdravá, nic mi neschází. Studuji druhou VŠ, domácnost spořádáná..Nevím, co mám dělat, kam se obrátit.Děkuji za radu,Petra

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je dobře, že píšete dříve, než jste se k relapsu odhodlala definitivně. Vaše situace není úplně výjimečná, i po letech se mohou objevit chutě na drogy. Ideální by bylo navštívit některé z center, která se zabývají doléčováním nebo terapeuta, který má nějaké zkušenosti s léčbou závislostí. Udělejte to co nejdřív, je třeba s někm z venčí probrat celou situaci, proč se Vám to stalo, jak s chutěmi bojovat, jak předejít relapsu. Než se objednáte, ideální by bylo samozřejmě kokain, který jste sehnala spláchnout do WC, jestli to pro Vás bude reálné.
Nepíšete, jestli jste stále v Německu nebo zpět v ČR. Pokud byste chtěla kontakt na odbornou pomoc, napište prosím přibližnou lokalitu.
Držím palce, aŤ se Vám podaří chutě zvládnout! Dejte o sobě vědět.
Jana Justinová