nevim jak dal..
Letadlos pedros
dobry den nevim jak zacit ale chtel bych do nejakeho programu nebo skusit nejakou jinou pomoc prestat brat uz mi stoho jebe ale nevim jak zacit..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás,
oceňuji, že jste se rozhodl napsat a pokoušíte se se situací něco dělat. Bohužel o sobě ale nepíšete dostatek informací k tomu, abychom Vám mohli nějak konkrétně poradit. Pokud mi napíšete alespoň, kolik je Vám let, co a jak dlouho berete, a odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit zařízení, kam se obrátit. Budu samozřejmě ráda, i pokud připojíte nějaké podrobnější informace o tom, jak na tom jste psychicky a zdravotně, zda a jaké máte rodinné / sociální zázemí, s jakými problémy spojenými s užíváním drog se potýkáte.
Obecně lze říct, že by bylo asi ve Vašem případě nejlepší obrátit se na některé z kontaktních center (KC) pro uživatele drog. Tato centra nabízejí kromě výměny injekčních stříkaček a zdravotního ošetření pro uživatele drog také anonymní ambulantní poradenství týkající se léčby a mohou pomoci i s jejím zprostředkováním. Služby jsou bezplatné a do kontaktního centra můžete přijít kdykoliv v otevíracích hodinách. Pracovník centra s Vámi probere Vaši situaci, zhodnotíte, jaký by byl nejlepší postup, jaký typ léčby nebo jiné pomoci by pro Vás byl nejvhodnější... není to nic závazného, je jen na Vás, zda se pak rozhodnete nabízenou pomoc využít. Co se týče léčby, tak existují možnosti léčby ambulantní i pobytové. Zda je určitý typ léčby pro Vás vhodný, jaké jsou čekací doby, vstupní podmínky, pravidla a délka léčby, se dozvíte od pracovníka KC.
Můžete se podívat, kde je pro Vás nejbližší KC, na webu www.drogy-info.cz pod kolonkou Mapa pomoci. Nebo mi napište, odkud jste, a já Vám mohu konkrétní zařízení doporučit.
Zatím držím palce.